به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان بوشهرافزود: در بره ای از تاریخ 15 نمایندگی سفارتخانه کشورهای مختلف در این استان وجود داشته است و اکنون باتوجه به وجود نمایندگی وزارت امور خارجه درآن، باید زمینه صدور روادید برای زائران حسینی در این استان فراهم شود.
ویادآور شد: پارسال برای 17 هزار و 610 زائر بوشهری ویزا برای حضور در اربعین حسینی در کربلای معلی صادر شد که این زائران کمترین مشکلی در اعزام به کربلا و دریافت خدمات نداشتند.
وی افزود: ستاد اربعین استان بوشهر سال قبل با تشکیل هفت نشست 37 مصوبه داشت که با تشکیل 11 کارگروه تخصصی خدمات لازم به زائران ارائه کردند.
استاندار بوشهر گفت: در اربعین گذشته 11 موکب در خاک عراق توسط زائران استان بوشهر برپا شد این درحالی است که در مرز شلمچه نیز موکب‌هایی برای ارائه خدمات به زائران برپا شد.
وی با تاکید بر مردمی شدن برنامه‌های اربعین حسینی گفت:همانگونه که تاسوعا و عاشورای حسینی از زمان وقوع این حادثه تاکنون به صورت مردمی و خودجوش برگزار می‌شود باید برنامه‌های اربعین حسینی مردمی و از دولتی شدن آن پرهیز شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه موکب‌ها به صورت خودجوش و مردمی اداره می‌شود افزود: مراسم اربعین حسینی یک حرکت بزرگ فرهنگی در جهان اسلام محسوب می‌شود که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده شود.
7212/ 6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.