به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز دوشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: با توجه به اهمیت کارکرد روابط عمومی ها جایگاه این بخش از دستگاه های اجرایی باید تغییر کند و تقویت شود.
وی اظهار کرد: روابط عمومی به معنی ارتباط با حوزه عمومی است و این بخش از دستگاه اجرایی باید روابط خود را با حوزه عمومی بیشتر کند زیرا شناخت جایگاه روابط عمومی به متصدیان این بخش در انجام وظایف کمک می کند طوریکه مدیران برمبنای تخصص این افراد از آنها انتظار داشته باشند.
خورشیدی گفت: هرچند روابط عمومی باید پل ارتباطی دوسویه ای بین جامعه و دستگاه اجرایی باشد ولی امروز متصدیان این بخش برخلاف این اصل کار می کنند.
وی یادآورشد: امروز برخی از روابط عمومی ها به عنوان دستگاه تبلیغات کارکرد دستگاه و مسئول تبلیغات عملکرد مدیر آن هستند.
خورشیدی با تاکید براینکه روابط عمومی ها دوسویه بودن ارتباط را بوجود می آورند افزود: تعریف جدید این کارکرد سبب شده تا حدودی دستگاه روابط عمومی جایگاه خاص خود را در برخی قسمت ها از دست بدهد.
وی حرفه ای بودن روابط عمومی ها را از جمله عوامل ضروری برای تغییر جایگاه این بخش از دستگاه اجرایی عنوان کرد.
خورشیدی ادامه داد: آن دسته از متصدیان پست روابط عمومی که تحصیلات مرتبط ندارند با بازتوانی و توانمند کردن خود به حرفه ای شدن دانش و عملکرد خود کمک کنند.
وی اظهار کرد: روابط عمومی برای ایفای نقش دو سویه ارتباط علاوه برانجام تبلیغ برای دستگاه باید پیام رسان جامعه به دستگاه نیز باشد زیرا در این صورت مقبولیت بیشتری در جامعه پیدا خواهد کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید جنبه انتقادی عملکرد روابط عمومی را تحمل کنند و روابط عمومی که نتواند کار انتقادی انجام دهد شان وجودی خود را از دست داده است.
وی یادآورشد: روابط عمومی اگر می خواهد با جامعه ای آگاه سرو کار داشته باشیم باید پیام رسان جامعه به دستگاه اجرایی باشد.
خورشیدی اظهارکرد: شفافیت لازمه کار مسئولان روابط عمومی است تا جامعه باورپذیری اطلاعاتی که روابط عمومی به آنها می دهد را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه باور و تاثیرپذیری جامعه در گرو درستی و راستی اطلاعات است ادامه داد: اگر مدیر دستگاهی براین تلاش باشد که اطلاعات نادرست را از طریق روابط عمومی به جامعه تزریق کند از شان متصدیان روابط عمومی کاسته می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: اطلاعات حق و ثروت عمومی جامعه و بخشی از بیت المال است و نباید کسی اجازه دست اندازی به آن را به خود بدهد.
خورشیدی افزود: شفافیت و درستی اطلاعات جابه جا شده می تواند به تقویت جایگاه روابط عمومی بیشتر کمک کند.
وی در ارتباط با به روز نبودن برخی پرتال های دستگاه های اجرایی اضافه کرد: کمترین کار روابط عمومی ها به روز کردن پرتال دستگاه هاست که باید در این بخش بدرستی عمل کرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر تاکید کرد: پرتال های به روز شده انسان های به روز می خواهد که مسئولان روابط عمومی باید برای به روز آوری و به روز رسانی خود تلاش کنند.
خورشیدی اضافه کرد: دانش به روز شده مسئولان روابط عمومی باعث جلب احترام و به رسمیت شناختن آنان از سوی مدیر دستگاه و جامعه می شود.
وی با اشاره به فرصت فضای مجازی افزود: امروز با وجود تکنولوژی ارتباطی بسیاری از کارها روان شده و می طلبد به کمک این تکنولوژی کار ما نیز ارتقا یابد.
خورشیدی اظهار کرد: امروز فضای مجازی، ابزارهای تکنولوژی و زیرساخت های ارتباطی به کمک روابط عمومی ها آمده به همین دلیل باید خود را به روز نگه دارند.
وی بر برگزاری برنامه های ترویجی برای ارتباط هرچه بیشتر و دوسویه با جامعه تاکید کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در باره نبود استراتژی اطلاع رسانی گفت: دولت تدبیر و امید به رغم همه دستاوردها و مزایایی که در مقایسه با دیگر دولت ها داشته ولی از نقص اطلاع رسانی رنج می برد.
خورشیدی در مورد تاخیر در اجرای منشور حقوق شهروندی گفت: در این زمینه کوتاهی شده و نهاد دولت و وزارت کشور باید بیشتر در این بخش کار کند.
وی ادامه داد: برای اجرای منشور حقوق شهروندی زیرساخت هایی لازم است که در حال شکل گیری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، برضرورت تشکیل شورای روابط عمومی در این استان، معرفی برترین ها و تلنگر به ناموفق ها در فضای خصوصی تاکید کرد.
خورشیدی در باره قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: هرچند این قانون بسیار دیر هنگام در کشور شکل گرفت ولی باید امروز از این فرصت استفاده کرد.
وی اضافه کرد: وجود چنین قوانینی که اطلاعات را بخشی از مالکیت عمومی جامعه می داند که نمی شود آنها را به غیر از اطلاعات طبقه بندی شده و حریم خصوصی افراد، پنهان کرد، بسیار ضروری است.
خورشیدی با اشاره به ضمانت اجرایی این قانون گفت: براساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات منع جامعه از دسترسی به اطلاعات عمومی جرم است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر اظهارکرد: به منظور انسجام و اتخاذ شیوه های مناسب شورای هماهنگی روابط عمومی های استان فعال می شود.
اسماعیل کاظمی افزود: روابط عمومی ها بخشی از نظام اطلاع رسانی به شمار می روند که به کمک رسانه ها و ابزارهای ارتباطی می توانند بیانگر مشکلات مردم از بک سو و خدمات دستگاه اجرایی و دولت از دیگر سو باشند.
وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید خواستار همکاری کامل دستگاه های اجرایی در مورد دسترسی آزاد عموم شهروندان به اطلاعات مورد نیاز خود از دستگاه های اجرایی شد.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.