به گزارش ایرنا، ناصرکرمی روز سه شنبه در همایش تجلیل از خادمان یادواره شهیدان دانش آموز و خانواده معظم مدافع حرم شهید سیدعلی حسینی در شهرستان دیر افزود: آرامش امروز جامعه حاصل ازخودگذشتگی و فداکاری شهیدان است.
وی اضافه کرد: برگزاری یادواره برای تجلیل و تکریم از شهیدان دانش آموز بسیار ارزشمند است زیرا این شهیدان در دوران نوجوانی و جوانی کارهای بزرگی انجام دادند که این کارها باملاک دنیوی مطابقت ندارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهارداشت: سیل حضور معلمان و دانش آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ یک حرکت منحصربه فرد بود.
وی اضافه کرد: همه وظیفه داریم تاریخ هشت سال دفاع مقدس درقالب یادواره ها به نسل آینده منتقل کنیم و آموزش وپرورش هم در این حرکت مهم پیشتازاست.
مدیر آموزش و پرورش دیر گفت: آموزش و پرورش این شهرستان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال گذشته 10 یادواره شهیدان دانش آموز در مدارس برگزار کرده است.
احمد عبدالله زاده افزود: هدف از این همایش تقدیر از دست اندرکاران یادواره شهیدان دانش آموز و تکریم از خانواده معظم شهید مدافع حرم دیر است.
وی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان دیر 25 شهید دانش آموز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش دیر به ایرنا گفت: سال گذشته 730 دانش آموز دختر و پسر در قالب 2 کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.
اسماعیل مختارزاده افزود: دیدار با خانواده معظم شهیدان دانش آموز، برگزاری جشن تکلیف 850 دانش آموز پایه سوم ابتدایی، تشکیل حلقه های صالحان در مدارس و برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز از برنامه های دینی و معنوی حوزه معاونت پرورشی شهرستان دیر است.
در این آیین از 80 نفر از دست اندرکاران یادواره شهیدان دانش آموز در مدارس و خانواده شهید مدافع حرم سید علی حسینی با لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری مرکز استان بوشهر قراردارد.
7207/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.