به گزارش ایرنا، ابوذر دهدار پنجشنبه شب در نشست شورای عالی سرمایه‌گذاری شهرداری بندر بوشهر افزود: بوشهر دارای ظرفیت‌های ممتاز در زمینه‌های مختلف و بویژه گردشگری است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده صورت گیرد.
وی با تاکید بر استفاده از طرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی بیان کرد: بندر بوشهر با داشتن ظرفیت‌های بسیار خوب در حوزه گردشگری می‌تواند در کشور مطرح باشد که در این ارتباط رویکرد شورای شهر نیز جذب سرمایه گذار و رونق گردشگری در شهر است.
دهدار ادامه داد: شورای پنجم برای حمایت، تسهیل و تسریع امور مربوط به سرمایه‌گذاری در شهر بوشهر و شناسایی و معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اهتمام ویژه دارد و در این زمینه در بدو کار کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری را تشکیل داد.
وی افزود: پارکینگ طبقاتی، شهربازی، هتل، اسکله تفریحی، پارک آبی و مرمت بناهای تاریخی بافت فرهنگی تاریخی از جمله فرصت های سرمایه گذاری بندر بوشهر است که در صورت ورود سرمایه گذاران به این بخش ها آمادگی حمایت لازم از آنها وجود دارد.
دهدار اضافه کرد: انتظار داریم با تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری شاهد حضور سرمایه گذاران توانمند در این بخش‌ها باشیم.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بافت تاریخی بوشهر با ویژگی‌های منحصر به فرد هویت و شخصیت این شهر است اما هم اکنون شرایط زندگی درآن مناسب و قابل قیاس با دیگر نقاط شهر نیست.
روح الله نصرتی افزود: وضعیت سخت و ناپایدار در بافت تاریخی بوشهر حاکم است که این امر نگاه مردم و سرمایه گذاران را به بافت کم رنگ کرده است.
وی با تاکید بر جلوگیری از واگذاری ساختمان‌های بافت تاریخی فرهنگی بوشهر به ادارات و سازمان‌ها اظهار داشت: این بافت برای کاربری فرهنگی و تفریحی توریستی باید به انجمن‌های مردم نهاد و سرمایه‌گذاران واگذار شود.
نصرتی افزود: احیای بافت تاریخی بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار و به عنوان یک دغدغه بسیار مهم برای اعضای شورای شهر مطرح است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.