نادر شفیع خدایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود سرعت وزش باد شدید جنوبی در روزهای یکشنبه تا دوشنبه هفته آینده گـاهی به بیش از 60 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به بیش از 2 متر افزایش یابد.
وی بیان کرد: براین اساس توصیه می شود در این مدت دریانوردان از ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه تردد شناورهای کوچک، تفریحی و صیادی خودداری کنند.
شفیع خدایی ادامه داد: همچنین به سبب وزش باد شدید در این مدت احتمال ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تقویت تدریجی سامانه ناپایدار جوی از فردا بویژه در روزهای یکشنبه تا دوشنبه با افزایش پوشش ابر، بار شهای پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق در برخی نقاط استان پیش بینی می شود.
وی اظهار کرد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی و از فردا کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گردوخاک و گاهی افزایش ابر پیش بینی می شود.
شفیع خدایی اظهار داشت: در این مدت جهت وزش باد جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت 10 تا 32 کیلومتر در ساعت و از امشب روی دریا و سواحل شمالی و مرکزی استان 12 تا 38 که گاهی تا 44 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.
وی بیان کرد: ارتفاع موج در خلیج فارس 30 تا 90 سانتی متر و از بامداد فردا در سواحل مرکزی و شمالی 60 تا 120گاهی تا 150 سانتی متر پیش بینی شده است.
شفیع خدایی اظهار کرد: فردا زمان مد اول دریا 00:08 بامداد، جزر اول 04:59، مد دوم 11:32 دقیقه و جزر دوم 19:09 خواهد بود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.