به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر حسین دلشب افزود: فصل بهار و بویژه فروردین ماه اوج زاد و ولد پستانداران وحشی در این استان است و کارکنان اجرایی محیط زیست در گشت و پایش های زیست محیطی خود در یک هفته گذشته موفق به کشف سه رأس از این پستانداران نابالغ از متخلفان شدند.
وی یادآورشد: همه ساله در محدوده زمانی اواخر اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت ماه سال بعد تولید مثل پستانداران شاخص استان بوشهر شامل آهو، جبیر، کل، بز، قوچ و میش صورت می گیرد.
دلشب ادامه داد: بیشتر آهوان استان بوشهر درمنطقه حفاظت شده مند و پناهگاه حیات وحش خارگ و جبیر در فنس 100 هکتاری پارک ملی دریایی نایبند و کل، بز، قوچ و میش در بیشتر مناطق کوهستانی استان بویژه در مناطق شکارممنوع کوه مند و شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش و منطقه کوه بیرمی زیست می کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به رفتار ناشایست برخی افراد سودجو در زنده گیری و فروش وحوش تازه به دنیا آمده اشاره کرد و یادآورشد: در روزهای گذشته 2 راس بزغاله وحشی با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای گشی در منطقه خاییز شهرستان تنگستان و یک رأس بره وحشی در شهرستان دشتی کشف شد و هم اکنون تیمار، دامپزشکی و نگهداری این وحوش که از مادر خود جدا شده اند، توسط نیروهای حفاظت محیط زیست انجام می شود.
دلشب گفت: در این ارتباط اقدامات قضایی برای اعمال قانون و جرایم زیست محیطی متخلفان در دست پیگیری است.
وی با اشاره به اهمیت این وحوش به عنوان شاخص های تنوع زیستی استان بوشهر و نقش مهم آنها در زنجیره های اکولوژیک مناطق زیست محیطی خواستار همکاری بیش از پیش سمن ها و افراد محلی دوستدار محیط زیست برای ممانعت از هرگونه تخلف شکار و صید این وحوش شد.
6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.