حسین خورشیدی روز جمعه در نشست با رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهرافزود: دولت از یک نقیصه بزرگ در اطلاع رسانی برخوردار است و به اندازه فعالیت ها و اقداماتی که در بخش های مختلف انجام می شود اطلاع رسانی صورت نمی گیرد.
وی یادآورشد: در زمینه دیپلماسی عمومی نیز دولت به دلیل منابع مالی، انسانی، نگاه گفتمانی و سایر موارد دیگر، فعال نبوده و دچار نقیصه و کاستی است.
خورشیدی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی بعنوان رسانه رسمی کشور با تکیه بر دانش حرفه ای به طور یقین می توانید در کنار همه اقدام های زیبنده خود در دو بعد اطلاع رسانی و به خصوص دیپلماسی عمومی به دولت و نماینده عالی دولت در استان کمک کند.
وی ادامه داد: دست نیاز و همکاری به سمت همه رسانه ها حتی رسانه هایی که به نحوی و به دلایلی کمتر با استانداری و نماینده عالی دولت خود را همسو می دانند دراز می کنم و انتظار می رود در راستای منافع عمومی همکاری بیشتری با نماینده عالی دولت داشته باشند.
خورشیدی با استقبال از نقد سازنده رسانه ها افزود: به طور قطع نقد می تواند اصلاح گر مسیر باشد و تا نقد نباشد انسان و سایر دستگاههای اجرایی و اداری خرد و کلان به اشتباههای خود پی نمی برند.
وی اضافه کرد: با منتقدان بیشتر حس همراهی خواهم داشت و برای همکاری با آنها اعلام آمادگی و حس همراهی دارم چون همراهی با منتقدان باعث می شود که آنها به اصلاح مسیر کمک کنند.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ضمن قدردانی از رسانه های همسو گفت: برای ارتقای سنت دیرینه روزنامه نگاری و اطلاع رسانی در این استان با تمام وجود کمک و تلاش می کنم.
خورشیدی با اشاره به سابقه کهن استان بوشهر در سنت روزنامه نگاری گفت: این استان به لحاظ مرز ورودی جنوب که می توانسته با تمدنهای مختلف در ارتباط باشد از یک سابقه کهن روزنامه نگاری برخوردار است.
وی یادآورشد: هرچه قدمت بالاتر باشد دانش و فرهنگ کار بیشتر است و می طلبد در خور سابقه تمدنی روزنامه نگاری در این استان اقدام کرده و این سنت و دیرینه فرهنگی را پاس داشت.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: در کنار این قدمت، گستردگی و تنوع روزنامه نگاری در استان باید برای کیفیت بخشی آنها نیز فکری کرد.
خورشیدی کارویژه و اصلی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را ایجاد هماهنگی بین دستگاهها و ساختارهای مختلف عنوان کرد و گفت: لازمه این هماهنگی ها ایجاد آرامش است که اگر نباشد هیچ ساختاربخشی نمی تواند کار خود را به شکل مطلوب و موثر انجام دهد.
وی تاکید کرد: از هر اقدامی که موجب خدشه دار کردن آرامش موجود دراستان شود پیشگیری می شود.
خورشیدی ادامه داد: در استان بوشهر هماهنگی، همدلی و همراهی خوبی در بین مسئولان و مردم با مسئولان وجود دارد که باید این همراهی ستودنی را پاسداشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه دشتستان گفت: در فضای رسانه همه چیزدر این خصوص مطرح شد و تنها چیزی که گفته نشد همراهی و همدلی همه جوانب امر برای اجرای یک مطالبه در بستر قانون بود.
خورشیدی افزود: در موضوعی که از طرف نهاد تخصصی برای آن مجوز صادر و به حق عمومی تبدیل شده بود همراهی مسئولان باعث شد بدون هیچ تبعات منفی قانون اجرا شود.
وی با اشاره به تردد و اقامت بیش از 9 میلیون مسافر نوروزی در استان بوشهر گفت: امسال این استان با همراهی همه مسولان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای نخستین بار بعنوان سه مقصد اول گردشگری ملی تبدیل شد و رسیدن به این جایگاه الزام ها و مسئولیت مردم و مسئولان را دوچندان می کند.
خورشیدی اضافه کرد: باید همه مردم و مسئولان استان بوشهر برای حفظ و ارتقای بازار گردشگری پیش آمده در استان تلاش کنند.
رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز گفت: بخشی از ظرفیت های رسانه ای این استان آنطور که شایسته است در جهت منافع عمومی برای برون رفت استان از وضعیت موجود و رسیدن به هرآنچه حق مردم است به ایفای رسالت حرفه ای خود نمی پردازند.
اکبر اقبال مجرد بااشاره به اینکه فرهنگ سازی در ابعاد مختلف از رسالت های رسانه است افزود: در سالی که بنام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده اصحاب رسانه باید ضمن تقویت روحیه مطالبه گری نسبت به ارتقای کیفیت کالای تولید داخلی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان آحاد جامعه را به بازخورد مثبت خرید کالای داخلی در جهت شکوفایی و رونق اقتصادی ،کارآفرینی و حفظ فرصت های شغلی موجود ترغیب کنند.
وی یادآورشد:فعالان رسانه ای باید افزون بر پیگیری مطالبات مردم و نقد سازنده عملکرد مجموعه های مختلف با انتشار خدمات انجام شده زمینه امید، نشاط و پویایی را در جامعه فراهم کنند.
اقبال مجرد اظهارداشت:باتوجه به تصویب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و ابلاغ آن ،پاسخگویی مدیران دستگاههای اجرایی در مقابل عملکرد خود ضروری است .
رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر گفت: ایجاد و تقویت روحیه همدلی ، تعامل بین بخشی و پرهیز از دامن زدن به اختلاف سلیقه و خرده فرهنگ ها در جامعه انتظار به حقی است که ما فعالان رسانه ای باید همواره در تولید و انتشار اخبار و گزارش های خود مد نظر قرار دهیم.
6045/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.