عباسعلی زنده‌ بودی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: مجهز بودن این مرکز به سیستم‌های مدار بسته نقشی مهم در تولید بچه ماهی مورد نیاز مراکز پرورشی دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس اظهار کرد: پرورش ماهی در قفس از جمله طرح ‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که در این ارتباط تاکنون 44 موافقت اصولی با ظرفیت 52 هزار تن صادر شده است.
زنده ‌بودی اظهار کرد: مکان مناسب برای اجرای طرح پرورش ماهی درقفس در ساحل 900 کیلومتری استان بوشهر طراحی شده است.
وی یادآو رشد: سرمایه ‌گذاران در استان بوشهر برای مشارکت در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس اعلام آمادگی کرده اند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس در آبهای شهرستان دیر تا گناوه تدوین و تاکنون برای سه طرح از این شمار موافقت‌های اصولی پروانه تاسیس صادر شده است.
زنده ‌بودی گفت: با توجه به اینکه موافقت‌های اصولی صادر شده در این زمینه اگر اجرایی نشود، باطل خواهد شد، سرمایه گذاران باید هرچه زودتر نسبت به اجرای طرح های موافقت شده اقدام کنند.
وی درباره اجرای طرح ماهی در قفس در سد رئیسعلی دلواری شهرستان دشتستان گفت: با توجه به روند مطلوب اجرای این طرح با تکمیل آن در هر دوره پرورش 2 هزار تن ماهی تولید و زمینه اشتغال بیش از 300 نفر فراهم می ‌شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به پیشتازی استان بوشهر در صنعت پرورش میگو گفت: این استان 60 درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می کند و با افزایش ضریب مکانیزاسیون در سایت های پرورش میگو، تولید این آبزی در سطح اراضی پرورشی استان افزایش می ‌یابد.
وی یادآور شد: از هشت هزار هکتار زمین ساحلی واگذار شده برای پرورش میگو در استان بوشهر، هم اکنون 6 هزار هکتار آن با توان تولید سالانه 15 هزار تن در مدار بهره برداری قرار دارد.
زنده‌بودی با اشاره به ظرفیت صید و صیادی در آبهای استان بوشهر بیان کرد: با توجه به محدودیت ذخائر آبزیان در این استان سالانه بین 50 تا 60 هزار تن انواع آبزیان دریایی صید می ‌شود.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.