به گزارش ایرنا، امید پارسایی‌فر روز دوشنبه درحاشیه این آیین در جمع خبرنگاران افزود: برای چهارمین سال متوالی است که برنامه های بزرگداشت هفته هنر انقلاب با همکاری دستگاه های دولتی و برخی از نهادها و سازمان‌های انقلابی در استان بوشهر از 20 تا 26 فروردین ماه برگزار می شود.
وی بیان کرد: نخستین روز هفته هنر انقلاب اسلامی با عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا با حضور پرشور هنرمندان، مسئولان و مدیران در بهشت صادق بوشهر همراه با نقالی و شعرخوانی و نمایش 25 اثر هنرمندان برگزار شد.
پارسایی‌فر ادامه داد: دردومین روز بزرگداشت هفته هنر انقلاب شب شعر هنر انقلاب در شهر شنبه شهرستان دشتی با حضور شاعران برجسته استان برگزار می شود.
وی همچنین با اشاره به افتتاح دفاتر تئاتر بچه‌های مسجد اظهار کرد: در افتتاحیه این دفاتر گروه جوانان عالیشهری در مسجد امام حسین (ع) کوی شکری شهر بوشهر نمایش 'شبی که دلی شکست' را اجرا می کنند.
پارسایی فر ادامه داد: نمایش تئاتر بچه های مسجد در طول هفته بزرگداشت هنر انقلاب در شهرهای بوشهر، عالیشهر، آبپخش، گناوه و بندر ریگ به اجرا در می آید که با هدف تبادل ظرفیت ها اجرا در هر شهر به عهده گروه هایی از سایر شهرهای استان است.
رییس حوزه هنری استان بوشهر با اعلام برگزاری کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت(ع) در شهر کنگان گفت: این کنگره با مشارکت اداره های تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان در روز 25 فروردین ماه با 140 شاعر استان های بوشهر، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان برگزار می شود.
پارسایی‌فر ادامه داد:اجرای گروه کر و هم سرایی حوزه هنری استان بوشهر درقالب هم‌سرایی آهنگ‌های انقلابی درمدارس به همراه نقالی خوانی از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته هنر انقلاب در این استان است.
وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه تخصصی نقاشی ،گرافیک و قصه‌های قرآنی، اجرای شب شعر ظنز، ایستگاه نقاسی کودک و ایران آینده، شب شعر محلی ، اهدا کتاب ، نشست تخصصی بررسی جایگاه هنرمند در سینمای بعد از انقلاب اسلامی با نمایش فیلم سفر به چزابه، رونمایی از کتاب زنده‌یاد علی مرادی شاعر محلی و آیینی شهرستان دشتی و اجرای نمایش سه دلاور از دیگر برنامه های هفته بزرگداشت هنر انقلاب در این استان است.
وی یادآورشد: سه فیلم ' به وقت شام' ، 'لاتاری' و 'فیلشاه' در برخی از روزهای بزرگداشت هفته هنر انقلاب بلیط آن بصورت نیم بها برای علاقه مندان به نمایش در می آید.
پارسایی ‌فر یادآور شد: در روزاختتامه هفته هنر انقلاب در روز 27 فروردین ماه در سالن 9 دی بوشهر رونمایی از شیوه نامه دانشنامه فرهنگ و تمدن استان بوشهر، رونمایی از چهار کتاب در حوزه دفاع مقدس، ادبیات پایداری در حوزه پژوهش و ادبیات دینی، رونمایی از چهار تابلو خوشنویسی و چهار تابلو نقاشی فاخر و تولید انیمیشن میرمهنا انجام می‌شود.
20 فروردین سالروز شهادت مرتضی آوینی فیلمساز، پژوهشگر و مستندساز انقلابی به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری شده و از این روز تا 26 فرودین ویژه برنامه های مختلفی با هدف بزرگداشت هفته هنر انقلاب برگزار می شود.
7212/ 6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.