به گزارش ایرنا، ابوذر دهدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بوشهر در زمینه زیرساخت‌های گردشگری از جمله هتل، کمپ های اقامتی، اسکله‌های تفریحی، شناورهای گردشگری مناسب، رستوران‌ها و تورهای دریایی با وجود برخی اقدام های صورت گرفته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد به همین دلیل یکی از اولویت های ما در مدیریت شهری حمایت از توسعه زیر ساخت های گردشگری در بندر بوشهر است.
وی بیان کرد: امروز بیشترین توسعه گردشگری در همسایگی دریاها در دست اجراست که این امر توسعه زیرساخت های گردشگری بوشهر را بیش از پیش ضرورت بخشیده است.
دهدار ادامه داد: استان بوشهر با 700 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس امسال در میان سه استان برتر مهمان پذیر در ایام نوروز قرار گرفت که این نشان از اقبال عمومی گردشگران و مسافران نوروزی کشور است.
وی یادآور شد: حضور گردشگران در استان بوشهر به‌صورت فصلی و اغلب منحصر به فصل بهار و نوروز است و در دیگر ایام سال خبر چندانی از حضور گردشگران نیست.
دهدار اظهارکرد: با وجود اینکه استان بوشهر در چهار ماه از سال، آب و هوایی بسیار گرم دارد ولی در هشت ماه باقی‌مانده سال آب‌ و هوای این استان برای حضور گردشگران مناسب است و از این فرصت باید برای توسعه گردشگری آن استفاده شود.
وی اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی منابع مهم تولید درآمد و اشتغال و از ارکان اساسی توسعه بویژه در شهرهای ساحلی برای نیل به توسعه پایدار محسوب می شود.
دهدار گفت: در این ارتباط یکی از اولویت های مدیریت شهری با توجه به جذابیت‌های خلیج فارس و بافت تاریخی بندر بوشهر باید توجه به گسترش جاذبه‌های گردشگری در این شهر باشد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.