سهیل مهاجری روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: بخشی از این نهال ها در سطح یکهزار و 96 هکتار اراضی این استان کاشته شد و بخشی دیگر به منظور ترویج فرهنگ منابع طبیعی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین عملیات مدیریت روان آب در سطحی معادل 871هکتار از مراتع و در زمین های بیابانی نیز با احداث هلالی های آبگیر انجام شده است.
مهاجری ادامه داد: احداث هلالی های آبگیر بر مهار سیلاب، نفوذ آب در محل ورود نزولات به زمین و به سفره های زیرزمینی و در کنترل فرسایش تاثیر بسزایی دارد.
وی یادآور شد: همچنین با احداث 732مورد بند خاکی کوچک در آبراه های موجود در مراتع ضمن ذخیره نزولات افزایش پوشش گیاهی سطح مراتع را نیز به دنبال داشته است.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر گفت: مراقبت و نگهداری از نهالکاری های سنواتی در سطح 2هزار و267 هکتار درعرصه های جنگلی و بیابانی از جمله دیگر اقدام های انجام شده این اداره کل در سال گذشته است.
وی یادآور شد:همچنین اجرای مدیریت پایدار مراتع در سطح تقریبی 400 هزار هکتار از جمله دیگر کارهای شاخص این بخش است.
مهاجری گفت: برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز دامداران سال گذشته 24مخزن 10 مترمکعبی در سطح مراتع استان بوشهر خریداری و نصب شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: قرق مراتع و جمع آوری بذر در سطح 11 هزار هکتار از مراتع استان از جمله دیگر اقدام های انجام شده در این بخش است.
وی یادآور شد: برای اجرای طرح های سال گذشته در بخش جنگل، مرتع و بیابان 116میلیارد و 243میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
مساحت مراتع استان بوشهر یک‌ میلیون و 260 هزار هکتار است که 55 درصد مساحت این استان است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.