حمید زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کتاب با همکاری سید غلامحسین بهرسی و غلامرضا قربانی 2 تن از فعالان ادبی این شهرستان گردآوری، تصحیح و توضیح نویسی شده است.
وی اضافه کرد: شهرت عمده استاد علی مرادی در سرودن اشعار فراوانی به گویش دشتی و بویژه منظومه 'کلاخا یاد محدو' است و از این نظر در زمره پیشروان سرودن شعر گویشی در استان بوشهر به شمار می رود.
زارعی ادامه داد: مرادی در سال ١٣٨٥ ترجمه منظوم دعای صباح منسوب به امیر المومنان امام علی (ع) به چاپ رساند، این کتاب نخستین مجموعه از اشعار آن شادروان است که در2 بخش اشعار گویشی و فارسی تنظیم شده است.
وی بیان کرد: کتاب مراد دل در یکهزار نسخه و ٢٧٠ صفحه توسط انتشارات ندای تاریخ به چاپ رسیده است که طرح جلد از سمیه غریبی و ویراستار آن غلامرضا عوض نژاد است.
مرادی در سال ١٣٠٣ در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی چشم به جهان گشود و تا پایان دوره ابتدایی در خورموج تحصیل کرد و به سبب شرایط خاص زندگی از تحصیل بازماند اما عشق به مطالعه او را به سوی مطالعه و نوشتن سوق داد و به سرایش شعر پرداخت و در دوازدهم خرداد سال ١٣٩٠ چشم از جهان فرو بست و در قطعه هنرمندان خورموج به خاک سپرده شد.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.