به گزارش ایرنا، حمیده ماحوزی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرای تئاتر خیابانی، جنگ شادی، کنسرت موسیقی سنتی بوشهر، مسابقات فرهنگی و هنری، بازی های محلی، مسابقه کتابخوانی و اکران فیلم از برنامه‌های مهم این اداره کل در ایام نوروز بود.
وی بیان کرد: برگزاری چنین برنامه هایی به نوعی معرف آئین ها و سنت های بومی و محلی هر منطقه است که با توجه به حضور قابل توجه مسافران در استان نوروز فرصت ارزشمندی برای معرفی آیین ها و سنت های بومی محلی بود.
ماحوزی یادآور شد: روزهای اول و سیزدهم فروردین ماه به دلیل مقارن شدن با ایام شهادت امام هادی (ع) و حضرت زینب (س) برای حفظ حرمت این ایام برنامه های فرهنگی و هنری شاد اجرا نشد.
وی ادامه داد: دستگاه های دولتی، انجمن ها و موسسه ها نیز در اجرای این برنامه ها همکاری مطلوب و تاثیرگذاری داشتند.
ماحوزی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در کنار برنامه های فرهنگی و هنری خود کتاب هایی نیز در زمینه های تاریخی، کودک و نوجوان، اجتماعی، مذهبی و عمومی از نویسندگان استان در بین مسافران توزیع کرد.
وی با اشاره به توزیع یکهزار جلد کتاب در کمپ های نوروزی استان بوشهر بیان کرد: در طول سال گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب های استانی را با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد خریداری کرد تا در ایام نوروز و به مسافران نوروزی اهدا کند.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.