غلامحسین آقاجری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مشارکت همگانی مردم در روز طبیعت برای حفاظت و مراقبت از عرصه ها، جنگل ها ومراتع ضروری است.
وی تصریح کرد: منابع طبیعی بعنوان یکی از ثروتهای ملی است که به همه مردم تعلق دارد و باید در حفظ آن به عنوان یک وظیفه ملی و دینی توجه کرد.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم بیان کرد: آتش سوزی و استفاده نادرست از طبیعت در 13 بدر باعث تخریب فضای سبز و بسیاری از گونه های نادر گیاهی می شود.
وی با تاکید بر ضرورت اطمینان از خاموش شدن آتش در عرصه های طبیعی افزود: درصورت خاموش نکردن آتش، بادهای شبانه باعث سرایت آتش به جنگل ها و منابع طبیعی می شود.
آقاجری گفت: انتظار می رود مردم در هنگام رفتن به دامان طبیعت علاوه بر استفاده نکردن از شاخه های درختان زنده برای آتش روشن کردن، زباله ها را نیز در کیسه های مخصوص زباله جمع آوری و از تخریب منابع طبیعی بپرهیزند.
وی توزیع بیش از هزار و 500 کیسه زباله بین گردشگران، انجام گشت های حفاظتی در عرصه های ملی و منابع طبیعی و پاکسازی بوستان جنگلی عامری را از جمله برنامه های منابع طبیعی شهرستان دیلم در روز طبیعت عنوان کرد.
وی یادآورشد: بوستان جنگلی عامری، بیدو، سیاهمکان و سواحل نیلگون خلیج فارس از جمله مناطق گردشگرپذیر شهرستان دیلم است که گردشگران و مسافران در روز طبیعت به این مناطق عزیمت می کنند.
شهرستان دیلم در 200 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر قراردارد.
6164/6047**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.