به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 75 درصد از مجرمان شناسایی شده در این بخش مرد و 25 درصد آنها زن هستند.
وی بیان کرد: بیشترین میزان کشف جرائم سایبری در استان بوشهر در سال گذشته شامل برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی، منتسب کردن اعمال بر خلاف حقیقت، انتشار اکاذیب و کلاهبرداری های اینترنتی بوده است.
قاسمی اضافه کرد: با کنترل، نظارت و مدیریت حضور در فضای مجازی می توان زمینه ای فراهم کرد تا از فضای سایبری به نحو مطلوب استفاده شود.
وی تقویت فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بسیار مهم برشمرد و افزود: باید شرایطی ایجاد شود که کاربران، خودشان نقش نظارتی و کنترل در فضای مجازی داشته باشند و خانواده ها به سطحی از آگاهی و دانش برسند که بتوانند فعالیت فرزندان خود را در فضای مجازی مدیریت کنند.
قاسمی ادامه داد: پلیس فتا استان بوشهر برای پیشگیری از جرائم رایانه ای، در سال گذشته بیش از 16 هزار بروشور و لوح فشرده در بین دانشجویان، دانش آموزان و شهروندان توزیع کرد.
وی یادآور شد: همچنین 58 نشست آموزشی با نهادها، سازمان ها و دانشگاه ها برگزار و بیش از سه هزار و 700 نفر تحت آموزش قرار گرفتند.
قاسمی تاکید کرد: رویکرد اصلی پلیس فتا پیشگیری از طریق آموزش است که در این ارتباط به فراخور هر قشر آموزش های متناسب با آن ارائه می شود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.