به گزارش ایرنا، سید کمال‌الدین شهریاری چهارشنبه شب در نشست بررسی اجرای طرح گردشگری دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر افزود: براساس نشست‌های کارشناسی سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی و سازمان بنادر و دریانوردی کشور، بندر خورشهاب شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر برای ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی استان انتخاب شد.
وی بیان کرد: با توجه به وجود 35 درصد از معادن استان بوشهر در شهرستان‌های دشتی و تنگستان، راه‌اندازی پایانه تخصصی صادرات مواد معدنی در این شهرستان‌ها ضروری است.
شهریاری یادآور شد: برهمین اساس با استفاده از توان بخش خصوصی تلاش می شود از امکانات موجود در اسلکه بندر خورشهاب صادرات مواد معدنی به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شود.
وی افزود: تبدیل بندر خورشهاب به پایانه تخصصی صادرات مواد معدنی بعنوان برنامه ای بلند مدت در دستور کار سازمان ایمیدرو و سازمان بنادر و دریانوردی قرار می گیرد.
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با اجرای این برنامه زمینه صادرات مواد معدنی استان بوشهر و حتی استانهای همجوار به کشورهای هند و آسیای شرقی فراهم می شود.
شهریاری تصریح کرد: شهرستان دشتی و تنگستان با 120 کیلومتر نوار ساحلی دارای بنادر متعدد تجاری و صیادی است که تاکنون از همه ظرفیت این بنادر استفاده نشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به وجود انگیزه لازم برای اجرای طرح‌های گردشگری دریایی در شهرستانهای دشتی و تنگستان، تقویت تاسیسات روبنایی و زیرساختی در این بندرها ضروری است.
شهریاری اضافه کرد: بخشی از عملیات اجرایی در حوزه زیرساختی و روبنایی در بنادر کوچک شهرستانهای دشتی و تنگستان به‌صورت نیمه‌تمام رها شده که نیاز به لایروبی و تجهیز دارند.
وی گفت: برخی بنادر به وسیله شیلات و بخشی هم به وسیله سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه‌گذاری شده ومتولی خاصی ندارند که برای اجرای طرحهای توسعه ای تعیین تکلیف این بندرها ضروری است.
6047/7212**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.