به گزارش ایرنا روابط عمومی استانداری بوشهر روز سه شنبه به نقل از مجید خورشیدی در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان بوشهر افزود:در ایام آغازین امسال ضمن رعایت شئونات اسلامی و حفظ حرمت حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با گرامیداشت شهادت امام هادی (ع) ملت خوب و مسلمان ایران اسلامی در تنظیم نسبت این دو مناسبت هوشیار است.
وی با تبریک فرارسیدن سال نو و تسلیت شهادت حضرت امام هادی علیه السلام اظهارداشت:آیین معنوی اعتکاف ضمن اینکه در عرصه تقویت بنیه دینی، فرهنگی و اجتماعی اثرگذار است از بروز و گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.
خورشیدی با بیان اینکه در مراسم اعتکاف انسان به آرامش روحی و روانی دست می‌یابد گفت: در اعتکاف انسان ضمن دستیبابی به آرامش روحی و روانی به آرایش معنوی می‌رسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود:تقویت باورهای دینی، جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و گسترش آن، آرامش و نزدیکی به معبود از مزایای مراسم اعتکاف است.
خورشیدی با تاکید بر لزوم تامین امنیت مساجد در برگزاری اعتکاف و رفع نقایص ایمنی ویژه این مساجد تصریح کرد:در آیین اعتکاف تدابیر لازم در حوزه سلامت و بهداشت معتکفین مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت: افزون بر توسعه زیرساخت‌ها برای رفاه گردشگران باید نمازخانه‌های موجود بین راهی در ایام نوروزی و تعطیلات پایان سال تجهیز شود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.