به گزارش ایرنا، سعید زرین‌فر روز دوشنبه در نشست با سرمایه‌گذاران کویتی در بوشهر افزود: باتوجه به وجود ظرفیت‌های مهم تجاری و اقتصادی دراین استان، زمینه گسترش روابط اقتصادی و تجاری بوشهر با کویت فراهم است.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط با کشورهای مختلف از جمله کشورهای دوست و همسایه را در اولویت قرار داده که کویت از آن جمله است.
زرین‌فر بااشاره به اشتراکات خویشاوندی، مذهبی و فرهنگی استان بوشهر با کویت گفت: هیات سرمایه گذاری کویتی در بازدید از بندر بوشهر با توانمندی اقتصادی و تولیدی این استان آشنا شدند.
وی یادآورشد: استان بوشهر با داشتن بیشترین مرزدریایی با خلیج فارس ظرفیت مهمی برای طرح‌‌های گردشگری، آبزی‌پروری و تجارت دریایی دارد.
زرین فر گفت: این استان از لحاظ پرورش آبزیان، صید و صیادی و سازه‌های دریایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناسبی دارد.
وی افزود: استان بوشهر در حوزه کشاورزی از توانمندی بالایی برخوردار است که مهم‌ترین آن تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل، تولید خرما و کشت‌های گلخانه‌ای صیفی جات است.
زرین فر ادامه داد: استان بوشهر علاوه بر ظرفیت های یاد شده در عرصه فعالیت های بندری نیز از توانمندی بالایی برخوردار است که این امر می تواند زمینه توسعه اقتصادی، تجاری و صنعتی استان بوشهر با کویت را بیش از پیش فراهم کند.
7212/ 6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.