به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اقلام عمده کالاهای صادراتی شامل میعانات گازی، گازهای نفتی، الکل های غیر حلقوی و مشتقات هالوژنه، پلیمر اتیلن، کود های معدنی، نفتا، روغن صنعتی، سیمان و کلینکر است.
وی بیان کرد: کالاهای یاد شده به مقصد کشور چین، جمهوری کره، امارات، هند، ژاپن، اندونزی، تایوان، قطر و غیره صادر شده است.
حسینی محمدی گفت: ارزش کالاهای صادراتی به تفکیک شامل 6 میلیارد و 369 میلیون دلار میعانات گازی، 6 میلیارد و 330 میلیون دلار فراورده های پتروشیمی و 690 میلیون دلار کالاهای دیگر است.
وی با اشاره به رشد 235 درصدی صادرات غیر نفتی از استان بوشهر به کشور قطر گفت: در سال گذشته حدود 19 میلیون دلار کالا به قطر صادر شد که این میزان تا پایان بهمن ماه امسال به بیش از 65 میلیون دلار رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ‌بوشهر با اشاره به واردات بیش از یک میلیون تن کالا در این مدت به استان بوشهر بیان کرد: ارزش این میزان واردات 2.1 میلیارد دلار است که این اقلام وارداتی شامل موز، لوازم یدکی خودرو، لاستیک، برنج، چای و اسباب ‌بازی بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ‌بوشهر گفت: اعزام و پذیرش هیات های تجاری بازاریابی و سرمایه گذاری به کشورهای بلژیک، روسیه، عمان، قطر، بنگلادش، هندوستان، عراق از برنامه های سال 1397 این سازمان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال آینده برگزاری 13 نمایشگاه تخصصی در زمینه لوازم خانگی، مبلمان، تخصصی گمرک و بنادر، انرژی، صنعت ساختمان، الکامپ، فرش ماشینی و دستباف در استان بوشهر پیش بینی شده است.
حسینی محمدی ادامه داد: همچنین نمایشگاه های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی، صنعت خودرو، خدمات شهری، کودک و نوجوان، چراغ‌های تزیینی و کفپوش و نمایشگاه تخصصی شیلات، آبزیان و غذاهای دریایی از دیگر نمایشگاه های پیش بینی شده در سال آینده است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.