دبیر برگزاری جشنواره یاد شده شامگاه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: نخستین دوره جشنواره موسیقی نواحی بوشهر که با عنوان «کوچه فستیوال» از 19 اسفندماه دراین بندر آغاز به کار کرده بود، با اعلام گروه های ممتاز که بر اساس آرا مردمی انتخاب شده بودند به کار خود پایان داد.
ادریس عبدی پور افزود: گروه «داماهی» هرمزگان به عنوان گروه برتر و گروه های «سورنای» لرستان و «ژوانا» از کردستان بطور مشترک به عنوان گروه‌ های دوم انتخاب شدند.
وی یادآورشد: آیین پایانی این جشنواره که در محل کافه «حاج رئیس» و در دل بافت تاریخی بوشهر برگزار شد با استقبال کم نظیر مخاطبان رو به رو شد.
عبدی پور ادامه داد: در این جشنواره، تلاش شد تا هنرمندان مورد تکریم قرار گیرند و با آرامش و آسودگی و به دور از بایدها و نبایدهای تکراری و خسته کننده به اجرا بپردازند.
وی یادآور شد: پیام برگزاری جشنواره موسیقی ' کوچه فستیوال' در کنار هم بودن و سازها را به نام مردم کوک کردن و با هم و برای هم نواختن بود که این موضوع مهمی بود که بارها از دست اندرکاران جشنواره های داخلی درخواست می شود.
وی تاکید کرد: برگزار جشنواره موسیقی را خود مردم اداره کردند و آنها قابلیت خود را در برگزاری جشنواره ای به دور از سلیقه های مرسوم ثابت کردند.
عبدی پور ادامه داد: در این جشنواره مردم در حاشیه اجرای گروه ها بخوبی پای هنرمندان نشستند و از موسیقی های ارائه شده در جشنواره لذت بردند.
وی یادآورشد: آیین اختتامیه جشنواره با اجرای مشترک گروه های شرکت کننده و با همنوازی با یکدیگر ادامه پیدا کرد و در پایان بخش آن نیز اجرای قطعه سرنای نوروزی بود که با سرنا نوازی محسن شریفیان(سرپرست گروه لیان) و احسان عبدی پور(سرپرست گروه سرنای لرستان) و استقبال مخاطبان همراه شد.
7212/ 6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.