به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر بوشهر در این جشن و آیین آغاز عملیات اجرایی و افتتاح چهار طرح در اسن شهر گفت: شمار واحدهای مسکن مهر احداثی در عالیشهر در مجموع چهار هزار و 30 واحد بود که عملیات اجرایی همه آنها به پایان رسیده است.
علی مقاتلی افزود: از این شمار در مجموع سه هزار و 788 واحد تحویل متقاضیان شده است و 242 واحد باقیمانده نیز واحدهای عارضه دار هستند.
وی اضافه کرد: از 242 واحد عارضه دار 88 واحد مربوط به تعاونی مسکن مهر، 32 واحد تعاونی خیرین، 113 واحد بنیاد مسکن و 9 واحد نیز مربوط به خود مالکان است.
مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر ادامه داد: جمعیت این شهر در سه سال اخیر 2 برابر شده که به تناسب این افزایش جمعیت، باید خدمات آسایش و رفاه شهروندان فراهم شود.
مقاتلی اضافه کرد: هم اکنون مشکلات شهر جدید عالیشهر از لحاظ فضای آموزشی و مرکز خدمات درمانی با اجرای طرح های متعدد نسبت به گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی عالیشهر سه مترمربع و کمتر از میانگین استانی است که پیش بینی شده با اجرای طرح های در دست احداث این سرانه به چهار متر افزایش یابد اما با این وجود، فضای آموزشی در این شهر نیازمند افزایش است.
مقاتلی ادامه داد: مدرسه راهنمایی 6 کلاسه عالیشهر که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد با 30 میلیارد ریال اعتبار احداث می شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه فضای مرکز خدمات درمانی موجود این شهر حدود 400 مترمربع است و تنها می تواند جوابگوی جمعیت 3 تا 4 هزار نفر باشد، عملیات احداث مرکز جامع بهداشتی درمانی عالیشهر به متراژ سه هزار و 750 مترمربع در زمینی به مساحت هشت هزار و 400 متر آغاز شد.
مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر بوشهر ادامه داد: اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این مرکز 100 میلیارد ریال است که با توجه به وسعت زمین آن امکان توسعه در قالب فازهای جدید را دارد.
مقاتلی اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی 114 باغ ویلا نیز با اعتبار 200 میلیارد ریال امروز آغاز شد.
وی با اشاره به افتتاح مجموعه ورزشی استخر عالیهشر اظهار کرد: این طرح شامل سونای خشک، سونای تر، جکوزی با 2 هزار و 300 متر زیربنا و 85 میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت 6 هزار و 700 مترمربع احداث شده است.
مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر بیان کرد: ساخت 67 واحد مسکن مهر افتتاحی نیز 33 میلیارد ریال اعتبار هزینه
داشته است.
شهر جدید عالیشهر به منظور اسکان سرریز جمعیت شهر بوشهر با توجه به محدودیت زمین و فضای توسعه ای بندر بوشهر احداث شده است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.