به گزارش ایرنا، سالار مومنی روز پنجشنبه در همایش 'بررسی دلایل افزایش طلاق در شهرستان دشتی' در دانشگاه پیام نور واحد خورموج افزود: یکی از مهمترین دلایل افزایش آمار طلاق مشکلات اعتقادی و کمبود ایمان در زوج های جوان است.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از علت های افزایش آمار طلاق تبلیغات و دسیسه های دشمن است که جوانان ما را هدف قرار داداه اند.
رئیس دادگستری شهرستان دشتی ادامه داد: امروز وظیفه سنگینی بر عهده دانشگاه‌ها و متولیان و مؤسسه های فرهنگی است تا با کار کارشناسی و علمی معضل طلاق را بررسی و راهکارهایی پیشگیری از آن ارائه کنند.
مومنی بیان کرد: یکی از بهترین شیوه های کاهش طلاق اجرای طرح‌های مشاوره‌ای پیش از طلاق است زیرا
انجام مشاوره های پیش از طلاق در کاهش آن در شهرستان دشتی بسیار مؤثر بوده است.
وی به وجود پرونده های زیاد درخواست طلاق در دادگستری دشتی اشاره کردد و افزود: اگر در این جلسات مشاوره از یک مورد طلاق هم جلوگیری شود، بسیار ارزشمند است و از فروپاشی کانون گرم یک خانواده جلوگیری کرده ایم.
رئیس دادگستری شهرستان دشتی از همه متولیان فرهنگی و تاثیرگذار در جامعه و جوانان خواست معضل طلاق را جدی بگیرند و دادگستری را در کاهش آمار آن یاری رسانند.
در این همایش ابراهیم شاکری مطلق کار شناس رواشناسی نیز به دلایل افزایش طلاق اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین دلایل افزایش طلاق در جامعه نبود مهارت ارتباطی همسران است.
وی افزود: برگزاری کلاس های مشاوره علمی در زمینه مهارت ارتباطی زوج های جوان قبل از ازدواج نقش بسیار موثری در تداوم ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در زمان کنونی در سطح جامعه دارد.
شهرستان دشتی با مرکزیت شهر خورموج و 86 هزار نفر جمعیت در80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.