به گزارش ایرنا،علی بهادر چهارشنبه در نشست روسای دانشگاههای منطقه پنج کشور در بوشهر افزود: مهمترین برنامه این منطقه، حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان است.
وی یادآورشد:وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شروع یک آمایش سرزمینی کلان منطقه‌هایی را در کشوربا هدف بررسی و هماهنگی مسایل آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی با یکدیگر برگزار می کند. مسئول دبیرخانه کلان منطقه 5 کشور با اشاره به مصوبه ایجاد صندوق خطرپذیر، اظهارکرد: هر ایده ای برای اینکه پرورش داده شود نیاز به یک سرمایه گذاری دارد به همین دلیل دانشجویان و اساتید فکرخود را با صندوقی که به آنها پول می‌ دهد باهم یکی و درنتیجه وام می‌ گیرند و حمایت می‌شوند.
وی تصریح کرد: برهمین اساس ایده خود را به صورت یک محصول به جامعه عرضه و درنتیجه اشتغال زایی می‌ شود.
بهادر با اشاره به اینکه دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌های محصول محور هستند، گفت: دانشگاههای منطقه پنجم برای اشتغال زایی و تولید محصول باید بتوانند شرکتهای دانش بنیان ایجاد، ایده هایی که منجر به خلق محصول و اشتغال می شود برای حمایت مالی به صندوق‌ خطرپذیر معرفی کند.
رییس دانشگاه علوم پرشکی بوشهر نیز گفت: هدف از برگزاری جلسه های کلان منطقه تبادل نظر به‌خصوص در مورد مسائل مشترک از جمله جغرافیایی و بیماری‌های مشترکی است که ممکن است در این استان‌ها رخ دهد.
سعید کشمیری افزود: امید است بتوان با هم ‌افزایی و استفاده از امکانات مشترک یکدیگر به بهترین نحو به حل مشکلات بپردازیم.
وی تصریح کرد: آمار بالای نسل جوان بیانگر این است که در سی سال آینده استانی با جمعیت بالای سالمندی را خواهیم داشت از این رو باید تدابیری اندیشیده شود که به سمت استان دوستدارسالمند پیش رفت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روند بیماری‌های دیابت، فشار خون و سرطان در استان سیر صعودی دارد و توانسته ایم بیماری بتا تالاسمی ماژور را به سمت حذف پیش ببریم.
وی با اشاره به اینکه بیماری تب مالت در استان روندی کاهشی داشته است افزود: بیشترین ورودی بیماران مالاریا به دلیل وجود مهاجران از کشورهای همسایه در این استان مشاهده شد اما با سرعت بالا در شناسایی و نمونه گیری امروز این بیماری در استان کنترل شده است.
کشمیری گفت: استان بوشهر در چاقی در میانه جدول، فشار خون رتبه 22، دیابت 18 و در استعمال دخانیات رتبه اول کشور را دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: این استان در مصرف میوه‌ رتبه اول، فست فود رتبه 25، ماهی رتبه دوم و نمک رتبه هشتم کشور را دارد.
نشست روسای دانشگاههای منطقه پنج کشور روز چهارشنبه با حضور روسا و معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و شهرستا‌ن‌های لار، گراش، فسا و جهرم در موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس استان بوشهر برگزار شد.
6047/6045**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.