به گزارش ایرنا، خورشید گزدرازی روز جمعه در نشست هم اندیشی نخل داران استان بوشهر افزود: در این راستا دستگاه های مسئول با پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی به صورت متمرکز می توانند تخفیف های اعمال شده را به صورت یک جا به کشاورزان پرداخت کنند.
وی تصریح کرد: توسعه صنایع فرآوری و بسته بندی از جمله راههای بهبود وضعیت بازار در بخش نخیلات است.
گزدرازی اضافه کرد: بالا بودن نرخ سود تسهیلات صنایع فرآوری و بسته بندی نخیلات باعث شده سرمایه گذاران بخش خصوصی رغبتی برای ورود به این بخش را نداشته باشند.
وی ادامه داد: داشتن کیفیت و استانداردهای جهانی از ابزارهای لازم برای حضور در بازارهای بین المللی است که توجه به این دو اصل در واحدهای بسته بندی خرما ضروری است.
گزدرازی افزود: با توجه به کم آبی حاکم بر استان بوشهر تعمیم طرح اصلاح شیوه آبیاری دشتستان به کل استان ضروری است.
وی اظهار کرد: با توجه به وجود فرصتهای شغلی فراوان در حوزه کشاورزی بی توجهی به این بخش ضربه های جبران ناپذیری را به روستائیان وارد می کند.
گزدرازی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان وحلقه ارتباط بخش خصوصی و دولتی آمادگی دارد تا در زمینه حمایت از صنعت خرما تمام ظرفیت های خود را بکارگیرد.
وی یادآور شد: با توجه به تعطیلی شمار قابل توجهی از واحدهای صنعتی بسته بندی خرما در استان بوشهر مسئولان ساز و کار مناسبی برای حمایت از این بخش فراهم کنند.
گزدرازی ادامه داد: پرداخت تسهیلات کم بهره، بهسازی جاده بین مزارع، مکانیزه کردن فرایندهای گرده افشانی و برداشت خرما، توسعه صنایع بسته بندی خرما از جمله درخواست های اصلی نخل داران استان بوشهر است.
6047/7212**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.