به گزارش ایرنا در این بیانیه که نسخه ای از آن پنجشنبه شب به ایرنا نمابر شد آمده است: با نهایت تاسف و تاثر، خبر درگذشت هنرمند ارجمند همایون شهنواز، موجی از غم و اندوه را در بین اهالی فرهنگ و هنر استان بوشهر به وجود آورد.
این بیانیه افزوده است: نقش بی‌بدیل شادروان همایون شهنواز در معرفی مبارزات ضد استعماری مردم جنوب ایران، فراموش‌شدنی نیست. شهنواز آغازگر احیا نام و یاد مردان و زنانی شد که در راه ایران فدا شده بودند و تاریخ به سهولت از نامشان می‌گذشت. نام و آوازه امروزی سران نهضت‌های ضد استعماری جنوب ایران علیه استعمار انگلیس، مدیون شهنواز و سریال ماندگار «دلیران تنگستان» است.
در ادامه بیانیه آمده است:علاقه شادروان همایون شهنواز به تاریخ و فرهنگ جنوب و استان بوشهر باعث ارتباط نزدیک و درازمدت وی با مردم این استان شد و از طرفی علاقه‌مندی و قدردانی مردم بوشهر به ایشان نیز به حدی بود که در چند مراسم ویژه به عنوان شهروند افتخاری بوشهر و تنگستان از ایشان تقدیر و تجلیل شد و همواره همایون شهنواز را به عنوان هم‌استانی خود به حساب می‌آوردند.
این بیانیه عنوان کرده است: اکنون و با عرض تسلیت مجدد به مناسبت فقدان این هنرمند گران‌ارج، از خانواده وی درخواست داریم تا با دفن پیکر آن شادروان در جوار منزل و موزه تاریخی رییسعلی دلواری در شهر دلوار ـ که یادگار رشادت‌های تاریخی مجاهدان این مرز و بوم در مقابل اشغالگران خارجی است موافقت کرده و بدین‌وسیله موجب امتنان و قدردانی مردم بوشهر را فراهم آورند.
7212/ 6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.