به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز دوشنبه به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری در جمع خبرنگاران افزود: افراد تا فقیر نشوند به سمت کمیته امداد نمی آیند و این نهاد حمایتی نقشی در تولید فقر در سطح جامعه ندارد.
وی اضافه کرد: برخی آسیب های اجتماعی امروز موازنه فقر زدایی را تغییر داده و وزن کار در این زمینه سنگین و سن فقر و فقیر در کمیته امداد پایین آمده است.
لطفی ادامه داد: کار فقر زدایی در جامعه تخصصی است و در این مسیر ضمن تعریف برنامه مشخص وجود مشارکت عمومی ضروری است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر53هزار نفر در قالب 27هزار و 706خانواده معادل 7 درصد جمعیت استان بوشهر مستمری بگیر و 6 هزار خانواده نیز به صورت چند خدمتی از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.
لطفی اضافه کرد: از این شمار 60 درصد افراد زیر پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
وی با اشاره به پرداخت 30 میلیارد ریال بابت حق بیمه خانواده ها بیان کرد: 2هزار و 804 خانواده زیرپوشش کمیته امداد مشمول خدمات بیمه اجتماعی هستند که از این شمار 100 خانواده بازنشسته شده اند.
لطفی اضافه کرد: همچنین با پرداخت 89 میلیارد ریال 34 هزار و 127 نفر از مددجویان کمیته امداد استان از خدمات بهداشت و درمان بهره مند شدند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 6 هزار و 305 دانش آموز و هزار و 256 دانشجو و طلبه زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر قرار دارند.
لطفی با بیان اینکه کمیته امداد استان بوشهر در بخش فرهنگی 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است بیان کرد: همچنین 6 هزار و 216 نفر نیز به اردوهای فرهنگی، تربیتی و زیارتی اعزام شدند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.