به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در بازدید از عمارت تاریخی حاج رئیس بوشهر با تاکید بر احیا باقت قدیم شهر بوشهر افزود: در این راستا بازسازی و احیا عمارت 'حاج رئیس' به عنوان یکی از بناهای ماندگار بافت قدیم شهر بوشهر در دستور کار قرار گرفته و به دنبال این هستیم تا این پروژه هر چه سریع تر احیا شود.
وی بیان کرد: اکنون مشاور در حال مطالعه عمارت حاج رئیس است تا متناسب با ظرفیت و موقعیت این بنا، کاربری آن را تعیین کند.
گراوند اضافه کرد: متولی احیای این عمارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دشتی و گردشگری است و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز به عنوان مالک این بنا باید متناسب با پیشنهادهای مشاور موضوع کاربری را دنبال کند.
استاندار بوشهر با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی اعتبار لازم برای احیای این بنا را تامین می کند اظهار داشت: قرار است این موضوع بجد دنبال و برنامه متناسب با توان اعتباری و ظرفیت های استان، برای احیای عمارت حاج رئیس تدوین شود.
گراوند گفت: در صورتی که بخواهیم این بنا را به بخش خصوصی بدهیم باید جذایت لازم برای بخش خصوصی داشته باشد که از این ظرفیت در زمینه گردشگری و اشتغال استان استفاده کند.
وی اظهار داشت: 130 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای بازسازی عمارت حاج رئیس برآورد شده است.
عمارت حاج رئیس بنایی متعلق به دوره قاجار است که حدود150 سال پیش به دستور یکی از شناخته شده ترین تجار این دوره به نام حاج عبدالرسول طالبی ملقب به حاج رئیس احداث شد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.