به گزارش ایرنا، آنیتا مظفری روز سه شنبه در نشست رسانه و مسئولیت اجتماعی افزود: برهمین اساس انتشار نقد و نظر افراد از رسانه باید با حفظ اصول و نگاه حرفه ای و رعایت حریم شخصی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: آزادی بیان به معنی پرداختن به همه اصول حرفه ای و رعایت حقوق طرفین در کار روزنامه نگاری است.
مظفری ادامه داد: رسانه ها باید با نگاه حرفه ای و رعایت همه دیدگاه ها و نظرهای موافقان و مخالفان به نقد و بررسی مسائل روز جامعه بپردازند که در این صورت آزادی بیان به معنای واقعی تحقق یافته است.
وی گفت: همانگونه که رسانه ها حق دارند از دولت و سایر نهادها انتقاد کنند مسئولیتی نیز در مقابل مصالح و منافع ملی و پاسخ به نیازهای جامعه دارند.
مظفری افزود: رسانه ها در عین حال که از حقوق افراد در جامعه حمایت می کنند، مسئولیت اجتماعی آنها ایجاب می کند که از حقوق دولت نیز در خدمت به جامعه حمایت کنند.
وی بیان کرد: رسانه ها نهادهای مهم اجتماعی هستند که با مخاطب، سازمان های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، حوادث و اتفاق های جامعه به طور گسترده در تعامل هستند و همبستگی، پیوستگی، تداوم و بسیج اجتماعی از کارکردهای مهم و اصلی آنهاست.
وی یادآور شد: رسانه ها می توانند در جهت دهی به رفتار و نگرش جامعه نقشی مهم ایفا کنند.
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از این رو در شرایط کنونی جامعه ما این نقش پررنگ تر و پراهمیت تر از پیش جلوه می کند.
وی با تاکید بر اخلاق مداری در فرهنگ اسلامی یادآور شد: با توجه اهمیت حفظ حرمت انسانها و شخصیت های حقوقی و حقیقی، در قانون مطبوعات نیز تاکید براین است که باید اخلاق رعایت و حرمت هاحفظ و اظهار نظرها با توجه به اینکه در جامعه بازتاب گسترده دارند از درستی لازم برخوردار باشد.
وی بیان کرد: لازم است که انتشار نقد و نظر در رسانه ها نسبت به افراد و یا نهادهای سازمانی همچون دولت با حفظ اصول حرفه ای و رعایت حریم شخصی آنها صورت گیرد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر گفت: امروز توسعه برمبنای اطلاعات است و هرکشوری که اطلاعات بیشتری داشته باشد مسیر توسعه را راحت تر طی می کند.
اسماعیل کاظمی با بیان اینکه امروز اطلاعات و دانش مهمترین دارایی هر جامعه به شمار می رود افزود: جابه جایی این اطلاعات توسط رسانه ها باید انجام شود.
وی اضافه کرد: تنوع رسانه ها و حضور رسانه های مجازی باعث شده که دیگر شاهد انحصار اطلاعات نباشیم.
کاظمی با تاکید برمسئولیت اجتماعی رسانه ها افزود: رسانه ها در کنار کار حرفه ای خود به مبانی دینی، اخلاقی و عرفی جامعه توجه داشته باشند.
وی اضافه کرد: باتوجه به نقش و تاثیرگذاری رسانه ها باید این فضا به گونه ای مدیریت شود که کمترین آسیب را ببینیم.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر گفت: نباید از نقش رسانه ها و بویژه فضای مجازی در تربیت نسل آینده غافل شد.
کاظمی افزود: امروز هرآنچه در فضای مجازی منتشر می شود حتی اگر اشتباه باشد به عنوان یک باور مورد پذیرش افراد قرار می گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه رسانه ها در هدایت و راهبری جامعه نقش دارند باید به ارتقای سطح کاری آنها کمک کرد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر بیان کرد: رسانه ها ابزاری هستند که می توان از آنها برای انتشار حقوق شهروندی و آشنایی افراد با حقوقشان استفاده کرد.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.