حسن حیدری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در همه جوامع توسعه یافته پیش از اجرای هر طرح صنعتی مجری طرح ملزم به اجرای بسته های سلامت برای آن منطقه است که این اصل برای صنایع موجود در این شهرستان و مناطق پیرامونی آن نیز صدق می کند.
وی تاکید کرد: یکی از محورهای اجرای هر برنامه و یا طرح باید مساله سلامت باشد تا سود آن افزایش یابد.
حیدری، با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: با اجرای این طرح شمار پزشکان متخصص بیمارستان کنگان با افزایش 3.5 برابری به 40 نفر رسید.
وی در باره جذب و ماندگاری پزشکان متخصص افزود: برای جذب و ماندگاری پزشکان متخصص همه مجموعه شهرستان دخالت دارند.
حیدری اضافه کرد: بیمارستان کنگان دارای یکی از بهترین ام آر آی های کشوراست که این موضوع توانسته مشکلات مردم این منطقه را در این زمینه بشدت کم کند.
وی، راه اندازی ان آی سی یو نوزادان را ازمهمترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان کنگان عنوان کرد و گفت: ان آی سی یو ( بخش ویژه نوزادان) از جمله بخش های نوپای این بیمارستان است که نقشی حیاتی برای مراجعان دارد.
وی بیان کرد: بخش ان آی سی یو بیمارستان کنگان از زمان راه اندازی درتابستان 1395 تاکنون به بیش از400 نوزاد نارس خدمات رسانی کرده است.
حیدری گفت: تا پیش از این نوزادان نارس و دارای مشکل به دلیل نداشتن امکانات ویژه به مرکز استان اعزام می شدند.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از بخش های نوپای بیمارستان کنگان بخش الحاقی با زیربنای سه هزار متر مربع است که بزرگترین اورژانس های استان بوشهر را داراست.
حیدری گفت: بیمارستان امام خمینی کنگان در سال 1380 احداث و هم اکنون دارای 200 تخت فعال است که با مجموع تخت های غیر فعال به 240 تخت نیز می رسد.
وی با اشاره به مراجعه یک میلیون و 164هزار نفر به بیمارستان کنگان افزود: بیمارستان کنگان بجز شهرستان های جنوبی استان بوشهر بخش هایی از استان فارس و هرمزگان را نیز پوشش می دهد.
وی گفت: تشکیل موسسه خیریه بیمارستان با هدف کاهش مشکلات هزینه ای و غیر درمان منطقه از جمله دیگر اقدام های مهم بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان است.
رئیس بیمارستان کنگان یادآور شد: بخش های توسعه ای این بیمارستان از محل اعتبارات و مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب و با همکاری وزارت نفت (سازمان منطقه ویژه پارس) احداث شده است.
حیدری، اهدای یک دستگاه دیزل ژنراتورKV1500 توسط منطقه ویژه اقتصادی به بیمارستان کنگان را از جمله دیگر همکارهای این سازمان با بیمارستان کنگان عنوان کرد.
وی اضافه کرد: شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه پارس و دیگر مدیران صنعت نفت یک دستگاه آزمایشگاه مدرن اتوآنالایز و یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال (دی دی آر) به بیمارستان کنگان اهدا است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.