به گزارش ایرنا، سردار رمضان زیراهی روز یکشنبه در نشست ستاد راهیان نور دریایی افزود: انتقال فرهنگ رشادت و فداکاری در عرصه دریا توسط راهیان نور دریایی انجام و تلاش می شود این وظیفه به بهترین صورت اجرا شود.
وی اضافه کرد: برگزاری هرچه باشکوهتر اردوهای راهیان نور ضمن یادآوری ایثار، اخلاص و تعهد جوانان آن روزگار نسبت به سرزمین خود، کشور را در مقابل توطئه های دشمن شکست ناپذیر می کند.
فرمانده قرارگاه راهیان نور دریایی استان بوشهر ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامی منافع استکبار را به خطر انداخت به همین دلیل آنان جنگ نابرابر هشت ساله را بر مردم ایران تحمیل کردند.
وی افزود: مردم استان بوشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور پرشوری داشتند و درجبهه های زمینی و دریایی با دشمن مبارزه کردند.
زیراهی، با بیان اینکه کار راهیان نور زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس است بیان کرد: اردوهای راهیان نور با ترویج فرهنگ ایثار برای جامعه امنیت ساز و برای کشور امنیت می آورد.
وی گفت: رزمندگان استان بوشهر از اولین یگان هایی بودند که در نیروهای دریایی حاضر و اولین عملیات مقابله به مثل دریایی را انجام دادند.
زیراهی بیان کرد: 139 عملیات مقابله به مثل در طول دوران دفاع مقدس در محورهای شمالی، میانی و جنوبی خلیج فارس انجام شد که بیشترین رصد را رزمندگان منطقه دوم انجام دادند.
زیراهی یادآور شد: راهیان نور دریایی امسال از 18 اسفند با 2 شناور از بوشهر تا جزیره خارگ انجام می شود.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود پنج هزار نفر امسال در قالب راهیان نور دریایی از جزیره خارگ بازدید کنند.
جزیره خارگ به عنوان بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در دوران دفاع مقدس بیش از 2800 بار مورد بمباران و هدف موشک های رژیم بعث صدام قرار گرفت.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.