به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری چهارشنبه شب در یادواره سرداران،117 شهید و 14 شهید گمنام شهرستان دیر در محل مصلای شهدای شهر دیر افزود: امروز وظیفه داریم که به دین و احکام اسلامی پایبند باشیم و در برابر دشمن سکوت و راه شهدا را فراموش نکنیم زیرا هرجا سکوت کردیم دشمن چند قدم جلو آمد.
وی خطر نفوذ دشمن را مهم دانست و ادامه داد: نفوذ یعنی بدنه انقلاب را از بین بردن و دشمن تنها از آمریکا و انگلیس وارد کشور نمی شود بلکه کسی که موقعیت و ارزش های انقلابی را درک نکرده و در مسیر حل مشکلات مردم کارشکنی کند، نقش دشمن را ایفا کرده است.
امام جمعه موقت قم اضافه کرد: تبعیض و فساد در جامعه مایه گلایه مردم است و مسئولان باید با فساد و تبعیض در جامعه مبارزه کنند.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن 40 سال است که با این ملت دشمنی می کند اما مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال صحنه تماشایی خلق کردند و دشمن بداند که با خرابکاری و اغتشاش در کشور دل خانواده شهدا خالی نمی شود و امروز خانواده شهدا اعلام می کنند با قامت استوار، وفادار به ادامه راه انقلاب هستند و تا آخر راه باقی خواهند ماند.
حسینی بوشهری یادآورشد: شهیدان با بصیرت و آگاهی قدم در راه میدان نبرد گذاشتند و باید واقعیت راه شهیدان را درک کرد.
وی با بیان اینکه بنا نیست همه شهید باشیم بلکه شناخت راه شهید و ادامه این راه مهم است افزود: شهادت مرگ انتخاب شده است و مایه امتیاز شهید و شهادت است که خود به سوی آن می رود.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: شهیدان تمام خطرها را به جان خریدند و مردانه در برابر دشمن ایستادند تا انقلاب نوپای ما جوانه بزند و امام راحل (ره) مسیر هدایت کشور را ادامه دهد.
وی در ارتباط با جایگاه والای شهدا افزود: شهید جانثاری در راه حفظ دین، ارزش ها، آرمان ها را برترین و بالاترین می داند و به این دلیل از جایگاه والایی برخوردار است.
حسینی بوشهری با اشاره به حضور گسترده مردم شهرستان دیر در این یادواره گفت: مردم با همه ویژگی ها در میدان و صحنه حضور دارند و این نشانه عشق و ارادات آنان به راه انقلاب است.
وی هدف از برپایی یادواره شهیدان افزود: هدف از برپایی این یادواره ها انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، حضور مردم در صحنه و آشنایی جوانان و نوجوانان با فکر و اهداف شهیدان است.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: فاطمه هم خودش شهید و هم همسرش شهید و هم مادر شهید است و مادران شهدا هرگاه به یاد شهیدان خود می افتند به یاد فاطمه باشند.
فرماندار دیر گفت: شهدا جان خود را نثار کردند تا اسلام و انقلاب پایدار بماند و همه باید قدردان شهدا و خانواده معظم آنها باشیم.
حمزه اعتماد افزود: باید همه در مسیر و راه شهدا حرکت کنیم زیرا هرچه داریم از برکت خون پاک شهداست.
فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر گفت: خدمت به شهدا و خانواده معظم آنها باید سرلوحه کار زندگی خود قراردهیم.
سرهنگ میرزا احمدی افزود: امروز عزت، اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا و صبوری خانواده معظم شهداست.
وی گفت: هدف از این یادواره انتقال ارزش های دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان به نسل امروزی و آینده است.
7207/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.