به گزارش ایرنا، بهروز قره بیگی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: به لحاظ قانونی گمرک به دلیل مجری بودن اختیار ارائه پیشنهاد در زمینه کالای همراه ملوان ندارد.
وی بیان کرد: با این حال به موضوع ارتزاق حداکثری مرزنشینان استان بوشهر بطور کامل واقف هستیم و این موضوع را بارها در سطح ملی مطرح کرده ایم.
قره بیگی افزود: در زمینه کالای همراه ملوان پیشنهادهای خوبی نیز توسط استان بوشهر ارائه شده که امیدواریم دستاوردهای خوبی برای استان بوشهر داشته باشد.
وی یادآور شد: کالای همراه ملوان برای استان بوشهر اشتغال زایی فراوانی داشته و پیوند مردم این استان با ارتزاق از راه دریا و دریانوردی امری ناگسستنی است که چندین دهه متوالی این رویه انجام شده است.
سرپرست دفتر نظارت بر گمرکات استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در ارتباط با ماده 108 قانون امور گمرکی که باعث تحمیل هزینه های فراوانی بر فعالان این حوزه شده بازنگری هایی در این زمینه در دست اجراست.
قره بیگی در ارتباط با انتقاد برخی از فعالان گمرکی نسبت به رویکرد برخورد حراست گمرک با آنها اظهار داشت: در این زمینه چنانچه حراست در خارج از حیطه اختیارات خود مرتکب تخلفی بصورت قانونی با متخلف برخورد می شود.
وی در ارتباط با فعالیت سامانه جامع امور گمرکی بیان کرد: رویکرد راه اندازی این سامانه کاهش بروکراسی اداری است که بخشی از آن محقق شده و بخشی دیگر نیز در دست پیگیری است.
قره بیگی گفت: در مجموعه فعالیت سامانه جامع امور گمرکی برخی جاها با حرکت رو به جلو پیشرفت هایی حاصل شده و در برخی جاها نیز نیاز است که اصلاحاتی صورت گیرد.
وی تاکید کرد: در ارتباط با فعالیت فعالان اتاق بازرگانی بوشهر موضوع مهم تعامل اتاق با گمرک است که در استان بوشهر این مهم بخوبی شکل گرفته و 2مجموعه با یکدیگر نشست های تعاملی برگزار می کنند.
قره بیگی یادآور شد: در دنیای امروز تجارت باید از روند سنتی به پیشرفته تغییر کند که تحقق این مهم در تسهیل و تسریع فرایند تجار و افزایش ارباب رجوع نقش چشمگیری دارد.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: در ارتباط با اعمال 20 درصد معافیت سود گمرکی ابهام هایی وجود دارد که نیازمند است در این زمینه شفافیت سازی لازم صورت گیرد.
خورشید گزدرازی افزود: کار برخی فعالان بازرگانی نیز توسط گمرک بوشهر به تهران ارجاع می شود که این مهم در افزایش نگاه منفی به گمرک بوشهر تاثیر دارد و باید تلاش برای به حداقل رسیدن آن صورت گیرد.
اضاف پرداخت در حوزه گمرکی، افزایش هزینه های گمرکی با فعالیت کارشناسان مجازی، نبود ثبات رویه در جواب دهی به فعالان اقتصادی، در حوزه های مختلف گمرکی برای ممانعت از ورود کالای همراه ملوان به اسکله های استان بوشهر و افزایش قیمت مجدد کالاهای خارجی در بازارهای استان، توقیف کالاهای ترخیصی از گمرک در جاده های استان بوشهر، فقدان ثبات رویه در رویکرد های گمرک و تعزیرات از جمله انتقادهای فعالان اقتصادی حاضر در این نشست بود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.