به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز دوشنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان افزود: پایین بودن میزان ولادت می تواند یکی از از پیامدهای کاهش ازدواج باشد.
وی اضافه کرد: والدین در زمینه ازدواج های فامیلی باید حساسیت نشان دهند و فرزندان خود را برای حضور در کلاس های ژنتیکی و آموزشی ترغیب کنند.
فرماندارگناوه اظهارکرد: آمار ثبت وقایع حیاتی نقشی مهم در تصمیم گیری برای مسئولان دارد و از مردم و دستگاههای مرتبط انتظار داریم که با اداره ثبت احوال همکاری لازم داشته باشند.
وی از مردم این شهرستان پناوه که تاکنون برای کارت هوشمند ملی نام نویسی نکرده اند خواست تا باتوجه به نزدیک بودن اتمام اعتبار کارت های فعلی هرچه زودتر اقدام کنند.
فرماندار گناوه از مردم و دستگاههای اجرایی خواست همکاری متقابلی با پزشک قانونی این شهرستان داشته باشند.
رئیس اداره ثبت احوال گناوه گفت: جمعیت این شهرستان براساس سرشماری سال گذشته 102 هزار و 484 نفر است که 52 هزار و 30 نفرآن مرد و 50 هزارر و 860 زن هستند.
سهراب تمیمی افزود: از مجموع جمعیت این شهرستان که 8.8 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده 78درصد در مناطق شهری و 22 درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.
وی گفت: میزان واقعه ولادت ثبت شده در 10 ماه امسال در شهرستان گناوه یکهزار و 710 بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد کاهش یافته است.
رئیس اداره ثبت احوال گناوه ادامه داد: میزان ازدواج ثبت شده نیز دراین مدت 630 مورد بود که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 15.4 درصد کاهش نشان می دهد.
وی واقعه وفات ثبت شده را در این مدت 370 مورد عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/4 درصد افزایش داشته است.
تمیمی افزود: بیماری های قبلی و عروقی، سرطان و تومورها به ترتیب از علل مرگ ومیر در این شهرستان است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.