غلامحسین خسروی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پیکر پاک هشت شهید صبح یکشنبه از فرودگاه بین المللی بوشهر وارد و پیکرمقدس 4 شهید نیز در همین تاریخ از فرودگاه عسلویه به استان بوشهر منتقل شد.
وی یادآورشد: آئین وداع با این حماسه آفرینان ساعت 19 دوشنبه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، گلزار شهدای خورموج، مسجد حضرت فاطمه زهرای برازجان و ساعت 20 در حسینیه یادگار امام بیدخون برگزار می شود.
خسروی ادامه داد: پیکر پاک این شهدای والامقام نیز روز سه شنبه اول اسفند همزمان با شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرهای بوشهر، خورموج، برازجان، نخل تقی و بیدخون تشییع و خاکسپاری می شوند.
وی گفت: از این شمار شهدای گمنام پنج شهید در بوشهر، 2 شهید در خورموج، یک شهید در برازجان، یک شهید در نخل تقی و یک شهید نیز در بیدخون خاکسپاری می شوند.
خسروی اضافه کرد: پنج شهیدی که در بوشهر به خاک سپرده می شوند به ترتیب 27، 23، 24، 25 و 19 ساله هستند که در عملیات های کربلای 4، رمضان، والفجر 8 و تک دشمن در ام الرصاص ،شرق بصره، فاو و زبیدات به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر افزود: 2 شهیدی که در خورموج آرام خواهند گرفت نیز 24 و 29 ساله هستند که در عملیات های رمضان و خیبر در شرق بصره و مجنون به شهادت رسیده اند.
خسروی گفت:شهیدی که در برازجان به خاک سپرده می شود 17 ساله است و سال 65 در عملیات کربلای 4 در ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل شده است.
وی گفت: 2 شهیدی که در بیدخون تشییع و خاکسپاری می شوند 20 و 26 ساله هستند و در تک دشمن و عملیات رمضان در زبیدات و شرق بصره شهید شده اند.
خسروی اظهارداشت: 2 شهیدی که مردم نخل تقی میزبان آنان هستند نیز 30 و 26 ساله اند و در عملیات های رمضان و خیبر در شرق بصره و مجنون به شهادت رسیده اند.
وی یادآور شد: با تشییع و خاکسپاری این شهدا تعداد شهدای گمنام مدفون در استان بوشهر به 150 شهید می رسد.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.