به گزارش ایرنا، محمود قاسمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در طرح تدبیر برنامه عملیاتی سالانه جامع و مطلوب، اندوخته های علمی و دانش فنی تهیه و تدوین و به سایر مدیران مدارس انتقال می یابد.
وی اضافه کرد: به منظور بهبود مدیریت مدرسه، ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان و استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات، طرح تدبیر در دستور کار مدرسه های ابتدایی قرار گرفت.
وی مدیریت کارآمد و اثر بخش را ازمهمترین هدف های طرح آموزشی - تخصصی در مدارس ابتدایی عنوان کرد و گفت: طرح تدبیر باید مبتنی بر برنامه محوری و تکیه به اسناد بالادستی بویژه سند تحول بنیادین درآموزش و پرورش تهیه و تنظیم شود.
قاسمی، نهادینه سازی، برنامه محوری، توسعه خود ارزیابی، جلب مشارکت درونی و بیرونی، تقویت فرایند ارزیابی مستمر و تلاش برای بهبود مستمر فرایندها در مدرسه ها را از دیگر هدف های طرح تدبیر عنوان کرد.
وی بیان کرد: ارتقای مدیریت آموزشگاهی یکی از سیاست های اصلی آموزش و پرورش است و واحدهای آموزشی می توانند با تکیه بر امکانات مادی و منابع انسانی برنامه هایی مبتنی برهدف های آموزش و پرورش را تدوین و به مرحله اجرا بگذارند.
قاسمی با بیان اینکه تیم برنامه ریزی طرح تدبیر در استان بوشهر بسیار فعال است گفت: این تیم اقدام به تهیه دفتر برنامه ریزی سالانه آموزشی و راهنمای تصویری سامانه تدبیر ویژه مدیران مدارس و معاونان آموزشی کرده است و از طرف معاون آموزش ابتدایی وزارت متبوع نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.