به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای تامین جهیزیه این شمار نوعروس یک میلیارد و 110 میلیون ریال اعتبار از محل منابع امدادی و خیران پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ارزش هر فقره جهیزیه 50 میلیون ریال است اظهار کرد: این جهیزیه شامل کالاهای اساسی و مورد نیاز زندگی و از نوع کالاهای تولید داخل از جمله یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، فرش، پنکه برقی وسایر موارد ضروری دیگر است.
وی با تاکید بر اینکه آموزش مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج در بین زوج‌های جوان باعث تحکیم و تقویت بنیان خانواده می‌ شود، گفت: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد قبل از عقد و ازدواج از خدمات مشاوره و راهنمایی که شامل اصول و مهارت‌های زندگی مشترک، آشنایی با سبک زندگی دینی، مدیریت اقتصاد خانواده و مسائل زناشویی است برخوردار می شوند.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر دربخش دیگری از سخنان خود در باره طرح اکرام ایتام گفت: 10 هزار حامی در استان بوشهر از 6 هزار و 285 فرزند یتیم و محسنین که شامل 2 هزار و 465 کودک یتیم و سه هزار و 820 از فرزندان محسنین هستند، حمایت می کنند.
لطفی افزود: طرح اکرام ایتام مربوط به کودکانی است که سرپرست ندارند و طرح محسنین ویژه کودکانی است که سرپرست دارند ولی سرپرست آنها به دلایلی جمله از کار افتادگی و یا بیماری خاص قادر به تامین معیشت خانوار نیست.
وی بیان کرد: حامیان نیکوکار در 10 ماه گذشته 63 میلیارد و 920 میلیون ریال به صورت نقد و کالا به فرزندان معنوی خود کمک کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد رشد نشان می دهد.
لطفی گفت: خیران و حامیان نیکوکار، علاوه بر پرداخت کمک‌های نقدی به فرزندان مددجویان، در تامین کمک هزینه جهیزیه، پرداخت کمک هزینه درمان، آموزش، تحصیل و رفع سایر نیازهای آنان نیز مشارکت دارند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.