عباس جمشیدی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود:شورای اسلامی شهر بوشهر20 آبان 96 در مصوبه شماره 19 خود در راستای قانون استفساریه منع بکارگیری بازنشستگان، تصمیم بر پایان دوره خدمت غلامعلی میگلی نژاد شهردار این شهر گرفت.
وی با اشاره به پی گیری های انجام شده از سوی دیوان عدالت اداری تصریح کرد: بعد ازپی گیری های انجام شده شماری از اعضای شورا شورای اسلامی تصمیم به برگشت شهردار گرفتند که براساس نظرهیات تطبیق معتقدیم رابطه اداری و استخدامی شهردار قبلی در20 آبان قطع شده است.
جمشیدی گفت: شورای اسلامی شهر بوشهر از نظر حقوقی نمی تواند مصوبه شماره 19 که همه مراحل قانونی را طی کرده با مصوبه دیگری ابطال کند و باید مرجع بالاتری در این خصوص تصمیم گیری کند.
فرماندار بوشهر افزود: مصوبه 47 شورا در خصوص ابطال مصوبه 19 در حقیقت خارج از حدود و اختیارات شوراست. وی با بیان اینکه هدف هیات تطبیق اجرای صریح قانون است گفت: شورای اسلامی بوشهر در این شرایط باید دوباره جلسه ای برگزار و فرد واجد شرایطی را بعنوان شهردار انتخاب کند.
فرماندار بوشهر اضافه کرد: باتوجه به اینکه حکم شهرداران مراکز استانها و شهرهای بیش از 200 هزار نفر جمعیت توسط وزیرکشور صادر می شود، شورای اسلامی بوشهر باید گزینه های مد نظر را درصحن شورا معرفی، رای گیری و به وزارت کشور معرفی می کرد.
جمشیدی با اشاره به اینکه اداره شهرداری بوشهر در زمان حاضر با سرپرست انجام می شود گفت: شورای اسلامی بوشهر 20 آبان سرپرست شهرداری بوشهر را انتخاب و 25 تا 26 بهمن ماه این مسئولیت به طور رسمی به پایان می رسد برهمین اساس باید قبل از پایان این مدت نسبت به انتخاب شهردار اقدام شود.
وی تصریح کرد: اگر در مدت قانونی شهردار انتخاب نشود شورای شهر به یکی از وظایف قانونی خود عمل نکرده است و براساس مکانیزم موجود متناسب با عدم انجام وظیفه امکان مجازات وجود دارد.
فرماندار بوشهر در خصوص مطالبی که از شب گذشته در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اصرار شورای شهر بر مصوبه قبلی خود و ارجاع آن به هیات حل اختلاف استان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: تاکنون از طرف شورا هیچ گزارشی به هیات تطبیق شهرستان بوشهر نرسیده است.
6047/6054**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.