به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل بهره برداری از سیستم آبیاری تحت فشار مزارع زیرکشت از طرح های اقتصاد مقاومتی و آغاز عملیات اجرایی جاده بین مزارع و زمین ورزشی چمن مصنوعی در روستاهای چهاربرج، چهارمحال و مال محمود بخش ریگ است.
فرماندار گناوه در آیین بهره برداری از طرح اقتصاد مقاومتی گفت: امسال برنامه های متعددی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در این شهرستان با رعایت حرمت ایام فاطمیه پیش بینی شده که بخشی از آن مربوط به افتتاح و اجرای چندین طرح است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: دولت تدبیر و امید دراجرای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی بویژه در زمینه کشاورزی کارهای ارزشمند در سطح کشور انجام داده است.
وی گفت: سیستم آبیاری تحت فشار یکی از طرح های موردتوجه دولت است که باهدف استفاده بهینه کردن در مصرف آب با بهره گیری از دانش روز و رونق تولید و اشتغال، اعتبارات خوبی اختصاص داده است.
مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: باتوجه به خشکسالی و بحران آب در کشور، دولت تدبیر و امید اعتبارات ویژه ای در سطح ملی برای اجرای سیستم آبیاری باهدف کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب های روان و زیرزمینی در نظر گرفته است.
امان الله حیدری افزود: برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار به مساحت 100 هکتار سطح زیرکشت در روستاهای چهاربرج، چهارمحال و مال محمود هشت میلیارد و 70 میلیون ریال هزینه شده که 85 درصد آن را دولت بصورت کمک بلاعوض اعطا و مابقی از آورده کشاورزان است.
وی گفت:با اجرای این طرح اشتغال پایدار فراهم و از هدررفت آب که در قبل بصورت غرقابی بود به میزان 90 درصد جلوگیری می شود.
وی اظهارکرد: 30 هکتار دیگر از مزارع نیز زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرد که در دستور کار است.
مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: عملیات اجرایی جاده بین مزارع نیز به مساحت 2.5 هکتار با اعتبار 2 میلیاردریال از دیگر طرح های جهادکشاورزی در روستای چهارمحال است که به میمنت دهه فجر آغاز شده است.
علی افرند رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناوه گفت: عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی ورزشی روستای چهارمحال به عنوان یازدهمین طرح ورزشی توسط این نهاد با اعتبار 2 میلیاردریال در دهه فجر امسال آغاز می شود.
بیش از 20 درصد از جمعیت 103 هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.