به گزارش ایرنا، ابراهیم ابراهیمی روز یکشنبه در این همایش افزود: این همایش با اجرای قدیمی ‌ترین سبک اذان که اکنون کمتر در این منطقه شنیده می‌شود توسط ابوالقاسم یاقوتی از پیر غلامان شهر شنبه آغاز شد.
وی اضافه کرد: در این همایش که با استقبال بی نظیر مردم همراه بود نونهالان و قاریان و حافظان قرآن با لباس های سنتی به قرائت قرآن پرداختند که مورد تقدیر حضار قرار گرفتند.
ابراهیمی اضافه کرد: این مراسم به سبک و شیوه کامل سنتی اجرا شد که ذکر خوانی از جمله نشانه آغاز مراسم روضه خوانی در شهرستان دشتی بویژه بخش شنبه یکی از این موارد است.
وی ادامه داد: پس از ذکر خوانی، این همایش با اجرای گروهی چاووش خوانی که یکی از آداب و رسوم مردم شنبه که در اعزام و سفرهای زیارتی پابوس علی بن موسی الرضا٬ کربلای معلی و زیارت خانه خدا اجرا می شود ادامه پیدا کرد.
ابراهیمی افزود: پس از آن گروه های نوحه پامنبری از شنبه٬ درویشی٬ باغان٬ شهر کاکی٬ بادوله به سبک های مختلف به زیبایی اجرا کردند.
وی اضافه کرد: یکی از رسوم مردم در شنبه شهرستان دشتی لالایی خوانی عاشورایی در مدح و عزاداری علی اصغر امام حسین (ع) بود که توسط گروه های شرکت کننده انجام شد.
ابراهیمی ادامه داد: کتاب خوانی روضه الشهدا توسط دو تن از ذاکرین اهل بیت، اجرای مناجات خوانی، عزم میدان، مراسم صبحدم خوانی با دو سبک قدیم و جدید، مناجات خوانی ویژه ماه مبارک رمضان، نوحه خوانی علم و اجرای زنده سینه حسن حسین سبک کم نظیر که ویژه مردم شنبه است از دیگر قسمت های این همایش بود.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.