به گزارش ایرنا، عباس صالحی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر بوشهر افزود: هرگز کاستی ها را نمی شود انکار کرد و یا ندیده گرفت اما از اتفاق های بزرگ رخ داده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور نمی توان با کم بینی و بی انصافی چشم پوشی کرد.
وی ادامه داد: نظام اسلامی در حوزه زیرساخت ها و خدمات اجتماعی دستاوردها و تلاش های قابل توجهی انجام داده و این مسیر را برای کارآمد سازی نظام پیش برده است.
صالحی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست پایه های نظام را مستحکم کند گفت: تغییر رژیم طاغوت، حفظ نظام اسلامی بدون اینکه ایران و جامعه ایرانی دچار اختلال اجتماعی شود، ارائه خدمات اجتماعی گسترده از جمله افتخارات نظام اسلامی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روح انقلاب اسلامی، پیام امام و حرکت شهدا براساس مردم سالاری، مردم باوری و اسلام گرایی است و انقلاب اسلامی تا این موارد را داشته باشد زنده است.
وی بیان کرد: معنی مردم باوری اصل دانستن آنان در نظام سیاسی، اعتماد داشتن به آنها، جدی گرفتن خودباوری ملی و فاصله پیدا نکردن با مردم است.
صالحی اظهار کرد: اسلام گرایی و اسلامیت به معنای این است که کتاب و سنت را محور قرار دهیم اما با نگاه به زمان، مقتضیات و تحول های زمانی پیش برویم از تحجر فاصله بگیریم و در مسیر دینی که امام راحل آن را اسلام ناب محمدی (ص) نام نهاد، گام برداریم.
وی گفت: تلاش می شود حرکت پوینده انقلاب اسلامی با رهبری رهبر معظم انقلاب همچون گذشته پرداوام و پرتکاپو به سوی آینده پیش برود و این مسیر را گام به گام طی کند.
صالحی با اشاره به اینکه در چهار دهه گذشته با وجود همه سختی ها خبرها و اتفاق های خوبی رقم خورد اضافه کرد: در حوزه خدمات عمومی در سال 1355، تنها 2هزارو 360 روستا در ایران برق دار بود این درحالی است که امروز این شمار به 56 هزار روستا افزایش یافته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه آموزش در سال 1355، تنها 650هزار دانش آموز در کشور با فاصله جنسیتی قابل توجه، وجود داشت این درحالی است که امروز این جمعیت به 13میلیون دانش آموز افزایش یافته است.
صالحی گفت: همچنین شمار دانشجویان نیز از 100هزار نفر به بیش از چهار میلیون دانشجو افزایش یافته است.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با گسترش فرصت دانش آموزی، دانشجویی و خلاقیت های علمی جامعه ایرانی را مترقی و باعث شد امروز در بسیاری از موارد پزشکی، فنی، مهندسی و سایر بخش های دیگر روی پای خود بایستیم.
صالحی با اشاره به خدمات قابل توجه دولت یازدهم در بخش های مختلف اقتصادی، آموزشی، علمی، فناوری و زیرساختی گفت: این پیشرفت ها با وجود همه دشمنی های داخلی و خارجی رخ داده و آنانی که براین اتفاق ها چشم برمی بندند، منصفانه قضاوت نمی کنند.
وی با بیان اینکه قوه مجریه به عنوان پیشران حرکت های اجتماعی در کشور است تاکید کرد: انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته این خدمات را با دولت های مختلف ارائه کرده است.
صالحی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که 'دولت های مختلف جمهوری اسلامی مرجع اصلی خدمات نظام هستند' گفت: نظام اسلامی توسط دولت ها و قوه های مجریه این مسیر خدمات را به جلو برده است.
وی قوه مجریه، مقننه و قضائیه را سه رکن نظام جمهوری اسلامی عنوان و اضافه کرد: نادیده گرفتن این خدمات به این معنی است که نظام جمهوری اسلامی را کم کارآمد و یا ناکارآمد بدانیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مهار تورم 34 درصدی نشات گرفته از عوامل داخلی و خارجی از اولویت های دولت یازدهم است، طوریکه این تورم باعث کاهش یک سوم خرید مردم شده بود که تک رقمی کردن آن از افتخارات دولت یازدهم به شمار می رود.
صالحی اضافه کرد: تک رقمی کردن تورم به این معنی نیست که گرانی اتفاق نیفتد بلکه به این معنی است که از سرعت گران شدن جلوگیری کند.
وی یادآور شد: در دولت نهم و دهم قدرت خرید مردم 80 درصد کاهش یافت و با کاهش نرخ تورم در دولت یازدهم از این اتفاق جلوگیری شد.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید کشاورزی در سال 1391، 91میلیون و 800 هزار تن بود این درحالی است که این رقم در سال 1395 با رشد 7 درصدی به 118میلیون تن رسیده است.
وی خودکفایی در محصول استراتژیک گندم را از افتخارات دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: تولید گندم در چهار سال گذشته از 9میلیون و 300 هزار تن به 14میلیون و 600 هزار تن رسید.
وی با اشاره به حوزه نفت و گاز گفت: میزان تولید گاز در منطقه پارس جنوبی از 241میلیون مترمکعب در سال 91 با 2برابر شدن در سال 95 به 424میلیون مترمکعب در روزرسی.
صالحی اضافه کرد: همچنین گاز تامین شده نیز از 37میلیون و 700 هزار مترمکعب به 54میلیون و 400 هزار مترمکعب در روز ارتقا یافت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: افزایش 10.5میلیون نفر به جمعیت بیمه شدگان و کاهش سهم پرداختی بیمه شدگان در بیمارستان های دولتی در جامعه شهری از 38درصد به 6 درصد و درجامعه روستایی به 3 درصد از جمله دیگر افتخارات دولت یازدهم است.
وی با اشاره به حوزه فرهنگ و هنر گفت: در حوزه تئاترها و نمایش های تئاتری از چهار هزار و 712 در سال 1392 به 6 هزار و 942، شمار کتابخانه ها از 2هزار و 804 به سه هزار و 364 و مطبوعات نیز از سه هزار و 235به هفت هزار و 932 از جمله اقدام های دولت در این زمینه است.
صالحی گفت: در سال 1355در کل کشور 256نشریه مجوزدار فعال می کردند این درحالی است که امروز این تعداد به هشت هزار نشریه رسیده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.