به گزارش ایرنا، ابراهیم پورحکیمی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با گرامیداشت افزود: استان بوشهر از لحاظ هزینه کرد اعتبارات درمان تامین اجتماعی در کشور رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: براساس شاخص کشوری 70 درصد اعتبارت تامین اجتماعی در حوزه درمان متعلق به درمان غیرمستقیم و مابقی به درمان مستقیم اختصاص دارد.
پورحکیمی افزود: با این وجود اعتبارات درمانی استان بوشهر 43 درصد درمان غیرمستقیم و مابقی درمان مستقیم ارائه شده است.
وی ادامه داد: واحدهای ارائه دهنده خدمات درمانی در استان بوشهر ضعیف هستند و این امر باعث شده تا عمده هزینه درمان استان بوشهر در بخش درمان مسقیم باشد و کمتر به سمت خرید خدمات درمانی برود.
پورحکیمی یادآورشد: تامین اجتماعی استان بوشهر با سه بیمارستان ملکی و 7 درمانگاه و پلی‌کلینیک اقدام به درمان مستقیم می‌کند.
وی افزود: با ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در خورموج، تنگستان و ملکی شدن درمانگاه برازجان همه شهرستان‌های استان بوشهر برخوردار از درمانگاه ملکی تامین اجتماعی می‌شوند.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر یادآورشد: این استان در پایان سال 92، 164 تخت بستری داشت که این شمار پس از گذشته چهار سال با افزایش 44 درصدی به 277 تخت افزایش یافت.
پورحکیمی ادامه داد: هزینه ثابت راه اندازی هر تخت درمانی در تامین اجتماعی با لحاظ هزینه های جانبی 12 میلیارد ریال و از لحاظ هزینه جاری سالانه نیز 7 میلیارد ریال است.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.