به گزارش ایرنا، احمد آخوندی روز چهارشنبه در نشست سرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دیر افزود: براساس نتیج بررسی تن سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه انجام شده، چاقی و اضافه وزن در افراد میانسال در این شهرستان 67 درصد است که از میانگین استانی آن که 45 درصد است، بیشتر است.
وی افزود: اصلاح شیوه زندگی و انتخاب غذای سالم یکی از مداخلات مهم در زمینه کاهش بروز بیماری‌های غیرواگیر در جامعه است که مردم باید اهتمام ویژه به آن داشته باشند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بررسی آماری به وضعیت تن‌سنجی جمعیت ساکن در شهرستان دیر اشاره کرد و گفت: چاقی و اضافه وزن از عوامل بسیار مهم و جدی در بروز بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان است.
آخوندی اضافه کرد: بیشترین علل مرگ و میرها در شهرستان دیر مربوط به بیماری‌های غیرواگیر قلبی عروقی، سرطان‌ها و سوانح و حوادث است که همگی ریشه در سبک زندگی و قابل پیشگیری است.
وی به وضعیت تن‌سنجی در جوانان شهرستان دیر اشاره کرد و گفت: با توجه به نتابج این بررسی ها از جوانان در پایگاه‌های سلامت، اگر چه میانگین شیوع چاقی و اضافه وزن در جوانان شهرستان دیر 46.6 درصد و از میانگین استان 48.9 درصد، کمتر است اما جوانان تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت بردخون 53 و دوراهک 50 درصد است و این شاخص‌ها برای جمعیت جوان تحت پوشش این 2 مرکز هشدار دهنده است.
وی گفت: شاخص چاقی و اضافه وزن در جوانان تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت دیر و بردستان 46 و آبدان 31 درصد است.
آخوندی، با توصیه به استفاده از غذاهای سالم و انجام فعالیت بدنی گفت: اضافه وزن و چاقی پنجمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا و سومین عامل خطر در کشور است و طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت 44 درصد بار دیابت، 23 درصد بار نارسایی قلبی و بین 7 تا 41 درصد بار سرطان‌های مرتبط را می‌توان به اضافه وزن و چاقی نسبت داد.
شهرستان دیر با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.