به گزارش ایرنا، احمد کبیری روز سه شنبه در نشست با استاندار بوشهرافزود: یکی از مشکلات موجود در عرصه کشاورزی و آموزش، ضعف سیستم دانشگاهی رشته های کشاورزی است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی مهارت ورود به عرصه کشاورزی را ندارند.
وی بیان کرد: در زمان حاضر ایران در بین کشورهای در حال توسعه از نظر اقتصادی رتبه 27 اما در روان سازی فضای کسب و کار وضعیت خوبی ندارد، طوریکه در سال 2017 رتبه 120 جهان را دارا بودیم.
کبیری اظهار کرد: ناچار هستیم کشاورزی را با عنصر دانش به پیش برده و برای افزایش بهره وری از مهندسان کشاورزی در کنار کشاورزان زحمتکش استفاده کرد.
وی با اشاره به وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: توسعه مهندسی کشاورزی از اقدامات مهم دولت در چند سال اخیر بوده است.
کبیری بیان کرد: هدف اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی، ساماندهی نیروی متخصص کشاورزی است که نیروهای فارغ التحصیل رشته های کشاورزی در یک فرایند برنامه ریزی شده برای اشتغال در بخش های مختلف کشاورزی به کار گمارده شوند.
وی با اشاره به تدوین نظام جامع دامپروری، قانون افزایش بهره وری کشاورزی در کشور گفت: با وجود جمعیت قابل توجه بهره بردار در این بخش باید دانش کشاورزی را به سمت واحدهای بهره برداری سوق دهیم.
استاندار بوشهر گفت: هر چه نظام‌های صنفی و مردمی تقویت شوند این امر باعث کاهش مفاسد و آسیب‌های نظام اداری می شود و باید از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.
عبدالکریم گراوند افزود: نظام های صنفی تجربه موفقی هستند که می توانند جایگزین نظام های اداری که نتوانستند موفق عمل کنند، باشند.
وی بیان کرد: در سال های اخیر احساس نیاز به نظام های صنفی بوجود آمده و این نظام ها در بخش های مختلف عملکرد خوبی هم داشتند.
استاندار بوشهربا تاکید براینکه نظام های صنفی می توانند دولت را یاری کنند گفت: موفقیت دولت های مختلف به خاطر تقویت نظام های صنفی بوده است.
گرواند تاکید کرد: امروز کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که به جای نظام اداری بزرگ، دانش علمی در قالب نظام صنفی منجر به بهره مندی در تجارت و عرصه های مختلف بویژه کشاورزی می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.