به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در جمع اعضای نظام پرستاری استان بوشهر بدون اشاره به میزان مطالبات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بیمه ها افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت در جامعه، پیگیری مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه ها از جمله اولویت های این استان به شمار می رود.
وی اضافه کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به این بخش است که گام هایی مهم در این راستا برداشته شده است.
استاندار بوشهر با تاکید برارتقای سطح خدمات بهداشت و درمان در این استان اضافه کرد: سرعت بخشی در اجرای طرح های بهداشتی از جمله اورژانس هسته‌ای بوشهر در دستور کار است و با پیشرفت کار اعتبار مورد نیاز نیز تامین می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با بهره برداری از تخت های جدید بیمارستانی نیاز به جذب پرستار نیز در مراکز درمانی این استان افزایش می یابد.
ایرج بیژنی افزود: با اجرای طرح های درمانی در استان بوشهر 800 تخت به ظرفیت های بیمارستان های استان افزوده می شود که در این ارتباط نیاز به 2هزار و 500 شغل در بخش پرستاری مراکز درمانی استان ایجاد می شود که تربیت این تعداد نیرو نیازمند برنامه ریزی کارشناسی است.
وی با اشاره به تاخیر 11 ماه بیمه ها نسبت به عملکرد بیمارستان ها در استان بوشهر ادامه داد: نبود امکان پرداخت حقوق کارکنان و پرستاران از جمله مشکلات دانشگاه علوم پزشکی است.
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان بوشهر با بیان اینکه سوم بهمن روز پرستار نامگذاری شده است، گفت: برای خدمات رسانی در حوزه سالمندی و بازتوانی نیازمند زمین برای ساخت مرکز خدمات سالمندی هستیم.
حسین پوپ افزود: در این ارتباط اختصاص پنج هزار متر مربع زمین برای ساخت مرکز بازتوانی سالمندی در استان نیاز است.
وی با تاکید بر پرداخت مطالبات پرستاران استان بوشهر اضافه کرد: از مسئولان استان انتظار می رود امکانات رفاهی در خور شان و جایگاه پرستاران در نظر بگیرند.
پوپ با اشاره به کمبود نیروی انسانی پرستار در استان بوشهر گفت: تعداد پرستاران در این استان از میانگین کشوری پایین تر است طوریکه میانگین کشوری 1.2 تا 1.8 پرستار به ازای هر تخت وجود دارد و این میزان در استان بوشهر 0.9 پرستار به ازای هر تخت است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.