به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی یادواره شهدای روستاهای سربست، مال خلیفه و مال قاید این شهرستان افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری یادواره‌ها خود یکی از راه‌های زنده نگه داشتن این فرهنگ ناب و انسان‌ساز است.
وی اظهارکرد: عظمت، شوکت، امنیت و اقتدار کشور مرهون خون شهدای والامقام و تلاش و رشادت های ایثارگران است و باید همیشه قدردان آنان باشیم.
امام جمعه گناوه گفت: باتوجه به اینکه یادواره شهدا در سه روستای شهرستان قراراست در دهه مبارک فجر و بصورت متمرکز برگزارشود بهترین فرصت برای گرامیداشت یاد و خاطره و ارج نهادن به شهدای این روستاها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی افزود: برنامه های یادواره شهدا باید به گونه ای باشد که نسل حاضر بتواند با فرهنگ ایثار و شهادت بخوبی آشنا و عجین شود.
امام جمعه گناوه گفت: یادواره شهدا هرچه باشکوه و پرشور برگزار شود اثر و دستاوردهای خوبی بدنبال دارد.
رئیس بنیادشهید وامور ایثارگران گناوه گفت: لازمه امروز جامعه اسلامی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که همه در این امرمهم باید احساس مسئولیت و تکلیف کنند.
محمد قائدی افزود: دولت نگاه و توجه خاصی در خدمت رسانی به خانواده های ایثارگران داشته و گام های خوبی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت برداشته است.
وی گفت: برپایی یادواره شهدا بصورت تجمیعی اثر و خروجی بیشتری در جامعه بدنبال دارد.
دبیر یادواره شهدتی سه روستای سربست، مال خلیفه و مال قاید گفت: تجلیل از مقام شامخ شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار و نقشی مهم در خنثی کردن توطئه های دشمنان ایفا می کند.
حجت الاسلام مهراب خادمی افزود: یادواره شهدای این سه روستا و یک شهید مدافع حرم در دهه مبارک فجر با اجرای برنامه های مفید و سخنران مطرح بصورت تجمیعی برگزار می شود.
وی یادآورشد: این سه روستا دارای 15 شهید دوران دفاع مقدس است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در دوران دفاع مقدس 230 شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.