به گزارش ایرنا، سکینه الماسی روز شنبه در بازدید از تاسیسات پتروشیمی عسلویه افزود: برطرف کردن این مشکلات می تواند بهره وری هرچه بهتر از این صنعت را فراهم کند.
وی اضافه کرد: چشم انداز و مسیر توسعه صنعت پتروشیمی در ایران باید تحول خواهانه باشد.
الماسی اضافه کرد: صنعت پتروشیمی در ایران تنها براساس سود و صرفه داخلی مجموعه خود و بخشی نگری اداره می شود و نمی تواند عیار جهانی خود را روشن و تاثیر جهانی در معادلات توسعه داشته باشد.
وی افزود: محدودیت پتروشیمی ها در سرمایه گذاری و طرح های توسعه ای بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق پیرامونی از جمله مشکلات منطقه ای صنعتی پتروشیمی به شمار می رود.
الماسی اظهار کرد: امیدواریم با توجه به برطرف کردن برخی موانع در تشریفات اداری پتروشیمی ها نسبت به شرکت هایی که به طورکامل دولتی هستند شاهد حضور اثرگذار آنها در معادله های توسعه محیط پیرامون باشیم که با وجود کمک های قطره چکانی این مسیر نیز هدفمند دنبال نمی شود.
از مجموع 34 واحد پتروشیمی پیش بینی شده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه هم اکنون 15 واحد در حال فعالیت است که به همین نسبت 15 فلر فعال وجود دارد که روزانه 800 تن گاز سی او 2 از واحدهای پتروشیمی فعال منطقه بر اثر فلرسوزی در فضای این منطقه منتشر می شود.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی همگام با دیگر شرکت های فعال در این صنعت، حفظ و صیانت از محیط زیست را در اولویت فعالیت های خود قرار داده است و خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی ایران مصمم به رعایت الزامات زیست محیطی در همه بخش ها هستند.
در همین زمینه، نصب سیستم پایش آنلاین در بیش از 10 مجتمع پتروشیمی بطور کامل انجام شده است و بزودی همه مجتمع ها اقدام به نصب این سیستم خواهند کرد تا نظارت بر روند کنترل آلایندگی ها بهبود یابد.
اچ اس ایی پتروشیمی منطقه پارس نیز در محدوده شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه فعالیت می کند، این مجموعه در سال 1379 هجری شمسی با عنوان اداره ایمنی و آتش نشانی متمرکز پایه گذاری شد.
از دستاوردهای مهم سازمان اچ اس ایی پتروشیمی در منطقه، ایجاد هماهنگی و تعامل بین مجتمع های پتروشیمی و پرهیز از جزیره گرایی بویژه در هنگام بحران های منطقه ای و یا اجرای پروژه های منطقه ای است.
از سال 1374 عملیات اجرایی طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان های عسلویه و کنگان استان بوشهر آغاز شده و تاکنون از مجموع 24 فاز توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی 18 فاز به بهره برداری رسیده و 6 فاز دیگر در دست اجراست که تا پایان سال 1397 باید همه این طرح ها به بهره برداری برسد.
هم اکنون از 18 فاز در بهره برداری میدان گازی پارس جنوبی روزانه 570 میلیون مترمکعب گاز تولید می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.