به گزارش ایرنا، علی جمادی روز شنبه در نشست قضایی با محوریت طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در راستای بررسی چالش های حوزه منابع آب زیر زمینی افزود: برای حفظ منابع آب دستگاه قضا با متخلفان بهره برداری از منابع آب استان برخورد قاطع می کند.
وی اضافه کرد: با توجه به بحران منابع آب زیر زمینی در کشور و به تبع آن در استان بوشهر صیانت از منابع آب نیازمند همکاری همه جانبه است.
جمادی بیان کرد: دستگاه قضایی آمادگی و همراهی کامل با شرکت آب منطقه ای استان برای صدور و اجرای احکام مربوطه را دارد و دیگر نهادهای مرتبط از جمله نیروی انتظامی نیز در این زمینه همگام است.
جمادی با بیان اینکه بیشتر شکایت ها از ناحیه مالکان چاه های مجاز است، بیان کرد: مالکان چاه های غیرمجاز با توجه به اینکه در محدوده شعاع چاه های مجاز اقدام به حفر می کنند، این مهم به آبدهی این چاه ها آسیب زده و موجب نارضایتی بهره بردارن مجاز می شود.
وی افزود: رسیدگی فوری، تخصصی و ویژه این قبیل پرونده ها با توجه به اهمیت حفاظت از آب ‌های زیرزمینی در دستور کار دستگاه قضاست و احکام صادره در موضوع چاه‌های غیرمجاز، سرعت بخشی و بطور قاطعه اجرا می شود.
جمادی در باره اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرم نسبت به منابع و تاسیسات آبی گفت: این موضوع در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم قرار می گیرد و راهکارهای لازم برای جلوگیری از وقوع این جرائم ارائه می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.