به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا رئیسی روز چهارشنبه در جریان بازدید از بیمارستان 17 شهریور شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: هم اکنون 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور کمبود داریم.
وی اضافه کرد: سطح کشور با وجود مجوزهای صادر شده برای جذب نیرو در حوزه بهداشت و درمان باز مشکل کمبود نیروی انسانی در این بخش احساس می شود و هم اکنون یکی از درخواست های ما افزایش و تامین نیروی انسانی در این حوزه است.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در باره امکانات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر در بخش بهداشت و درمان اتفاقات خیلی خوبی افتاده و شمار تخت های بیمارستانی افزایش پیدا کرده است طوریکه با آغاز دولت یازدهم ضریب تخت های بیمارستانی در این استان هشت دهم به ازای هر هزار نفر بود اما این وضعیت امروز به 1.56درصد رسیده است.
رئیسی افزود: مجوز احداث 2 بیمارستان خصوصی در شهرستان دشتستان و 2 بیمارستان نیز درشهر بوشهر صادر شده است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارکرد: انتظار داریم تا پایان ساخت این بیمارستان ها میانگین تخت های استان بوشهر 2.2 درصد برسد که از میانگین کشوری نیز بالاتر است.
وی گفت: در بازدیدی که از بیمارستان 17 شهریور برازجان به عمل آمد این بیمارستان با توجه به اینکه چهار ماه پیش کلنگ زنی شد، تجهیز کارگاه و عملیات اجرایی آن آغاز شده و روند پیشرفت آن تاکنون براساس برنامه زمانبندی مطلوب است.
رئیسی اضافه کرد: این بیمارستان بطور قطع یکی از بیمارستان های خیلی خوب و مرجع استان بوشهر خواهد شد و قابلیت این را خواهد داشت که به عنوان یک بیمارستان ارجاعی و حتی آموزشی باشد.
7213/6043**
خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.