به گزارش ایرنا، محمد بازیاری روز چهارشنبه در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان افزود: اجرای این طرح علاوه بر کارکنان، مربوط به همه افراد و گروه های سنی جامعه شهری و روستایی است که در پیشگیری و کنترل و مراقبت از بیماری‌ها نقشd مهم ایفا می کند.
وی اظهارکرد: کارکنان ادارات بدلیل اینکه بیشتر وقت خود را در روز پشت میز می گذارنند ضرورت دارد به سلامتی خود اهمیت دهند.
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: پنج مرکز بهداشتی در شهر برای مراجعه کنندگان تشکیل پرونده سلامت درنظر گرفته شده است.
وی به وضعیت موجود فاضلاب در این شهر اشاره کرد و افزود: برای رفع معضل فاضلاب این شهر به اقدام جهادی و عزم جدی همگانی نیاز است.
وی اظهارکرد: روزانه حجم قابل توجهی از فاضلاب های خانگی به معابر عمومی و کانال دفع آب های سطحی و ازجمله ساحل می ریزد که این روند بر سلامت و بهداشت مردم و چهره این شهر گردشگرپذیر آثار نامطلوبی برجای گذاشته است.
بازیاری بیان کرد: درحالی که حدود 70 درصد لوله گذاری شبکه طبق نقشه اولیه در شهر اجرایی شده اما 10 هزار خانوار دارای انشعاب تاکنون متصل به این شبکه نشده اند و فاضلاب خود را به بیرون منزل هدایت می کنند که باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.
محمد تولیده رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه نیز با ابراز نارضایتی از سرازیرشدن فاضلاب خانگی به ساحل این شهر گفت: از ادارات آب و فاضلاب و شهرداری این بندر انتظار داریم که برای حفظ پاکیزگی ساحل از آلودگی نسبت به نصب شیر و دریچه بازدارنده در کانال های خروجی فاضلاب به ساحل اقدام کنند.
شهرستان گناوه با 103 هزار نفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.