حجت الاسلام سید ابراهیم شفقت پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 81 بقعه متبرکه و امام زاده در دشتی تحت نظارت و پوشش اداره اوقاف وامور خیریه این شهرستان دشتی است.
وی افزود: در سال های اخیر با کمک خیران و همت هیات امنا امامزاده سلطان پیرهاشم در روستای جبری، امام زاده اسماعیل در شهرکاکی، امام زاده بدر منیر در روستای بابمنیر کاکی و زین الشهدا شهر اهرم نوسازی و بازسازی اساسی شد.
شفقت پور اضافه کرد: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های دشتی و تنگستان به اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه شهرستان اشاره کرد و افزود: آموزش جوانان در زمینه های حفظ و قرائت قرآن، انجام پژوهش های قرآنی و کمک به امر حسنه ازدواج جوانان از مهمترین برنامه های این اداره است.
شفقت پور به نحوه جمع آوری و هزینه نذورات و کمک های مردمی برای توسعه و نگهداری بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: همه نذورات در امامزاده ها پس از شمارش توسط هیات امنا و نمایندگان اداره اوقاف شهرستان به حساب اختصاصی همان امامزاده واریز و تحت نظارت نماینده ولی فقیه در سازمان برای انجام کارهای فرهنگی، عمرانی، حقوق خادمین و آب و برق هزینه می شود.
وی به اهمیت و جایگاه وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که وقف یک سنت حسنه و چشمه جاریست که می توانند بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه را برطرف کند.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دشتی اظهار کرد:درسال جاری چند مورد وقف جدید درشهرستان دشتی داشته ایم که شامل وقف نخلستان در روستای بحیری، دارالقرآن در شهرکاکی، مسجد در روستای حیدری، حسینه شهید زائری در شهر کاکی و حسینیه فاطمه زهرا (س) در شهر شنبه است.
شفقت پور اضافه کرد: ماموریت حفظ اماکن مذهبی و موقوفات با هیات امناست و امیدواریم با نظارت بیشتر هیات امنا در حراست و حفاظت از این اماکن اقدامات لازم انجام شود.
شفقت پور، از پیگیری ها و همکاری نیروی انتظامی و دادگستری شهرستان های دشتی و تنگستان در حراست و حفاظت اماکن متبرکه و برخورد با سارقان این اماکن در سال های گذشته تقدیر کرد و خواستار تداوم و توسعه این همکاری ها شد.
شفقت پور، به مهمترین مشکل اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان در زمینه اجاره ای بودن فضای اداری و نداشتن ساختمان دولتی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه به پیگیری های به عمل آمده هر چه زودتر مشکل تامین زمین توسط سازمان مسکن و شهرسازی استان و کمک خیران ساختمان مناسب اداره شهرستان دشتی احداث شود.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.